مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
۰ نفر

تیم‌های امدادی هلال‌احمر کرج در محدوده شهرستانک و سد کرج نسبت به ارائه هشدارهای لازم به مسافران در خصوص خطرات غرق‌شدگی در رودخانه‌ها اقدام کردند.

هلال احمر هشدار

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس هلال‌احمر کرج گفت: سرمای زیاد آب رودخانه و خروشان بودن آن باعث می‌شود افراد در لحظات اولیه ورود به آب دچار گرفتگی عضلات و هیپوترمی شوند و از شنا کردن ناتوان شده و در برخورد با سنگ‌ها و تنه درختان و موانع داخل رودخانه جان خود را از دست بدهند.

فتح‌الله ‌هاشم‌نژاد، افزود: با توجه به اینکه در ابتدای سال ۹۹، ۱۴ نفر و در سال ۹۸ نیز تعداد قابل‌تأملی از هم‌وطنان ما جان خود را در رودخانه‌ها ازدست‌داده‌اند؛ دو گروه امدادی در راستای آگاه‌سازی و ارائه هشدار به گردشگران و مسافران از پایگاه شهرستانک و کوشک بالا طی تردد و استقرار در محل تجمع مسافران و حاشیه رودخانه نسبت به آگاه‌سازی شهروندان به خطرات شنا کردن اقدام کردند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان کرج، استان البرز گفت: باوجود عمق کم آب در بسیاری از موارد با توجه به لغزنده بودن مسیر رودخانه، سردی و خروشان بودن آب آن حتی ورود به رودخانه در مناطق کناری با عمق ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متری نیز سبب لیز خوردن و سقوط افراد به رودخانه و غرق شدن می‌شود.

او افزود: غرق شدن کودک ۸ ساله، جوان ۱۹ ساله، فردی ۳۵ ساله، ۶۰ ساله و... در سال ۹۹ بیانگر این موضوع است که خطر غرق‌شدگی در این رودخانه سن و سال خاصی ندارد و همه افرادی که وارد این رودخانه می‌شوند درخطر هستند.

هاشم‌نژاد خطاب به شهروندان گفت: در اماکن امن و حفاظ‌دار از حاشیه رودخانه که مورد تایید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است، استقرار داشته باشید و از ورود به آب رودخانه اجتناب کنید.

او تبعات و خطرات شنا کردن در رودخانه‌ها و ورود به آب رودخانه‌ها را غیرقابل‌جبران عنوان کرد و افزود: این مساله در بیشتر مواقع به از دست دادن جان افراد می‌انجامد و می‌تواند آخرین تجربه و خطای زندگی آنان باشد.

کد خبر 518390

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha