مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: شیوع کرونا باعث کاهش ۸۰ درصدی پروازها و تعداد مسافران این فرودگاه در ماه‌های اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل شد.

فرودگاه شهدای ایلام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، جواد یگانه اظهار کرد: اما با بهبود روند مسافرت‌های هوایی کاهش پروازها و مسافران در اردیبهشت ماه ۹۹ به ۵۰ درصد و در خرداد ۹۹ به ۲۵ درصد رسید.

وی افزود: همچنان پایش و غربالگری سلامت و تب‌سنجی مسافران ورودی و خروجی این فرودگاه توسط کارشناسان واحد بهداشت مستقر در فرودگاه انجام می‌گیرد و نیز تمام محوطه‌های فرودگاه به ویژه سالن انتظار مسافران همه روزه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

یگانه یادآور شد: در حال حاضر ۶۰ سورتی در قالب ۳۰ پرواز در طول هفته در مسیر هوایی ایلام - تهران توسط شرکت‌های آسمان، ماهان، ایران‌ایر و زاگرس در تردد است.

وی اضافه کرد: در آخرین تحولات پروازی موفق شدیم شرکت هواپیمایی زاگرس را به مسیر ایلام - تهران اضافه کنیم که این شرکت در روزهای یکشنبه، چهارشنبه و جمعه در قالب ۳ پرواز با هواپیمای بوئینگ ام. دی با ظرفیت ۱۶۴ نفر مسافران را بین مقاصد هوایی ایلام و تهران جابه‌جا می‌کند.

وی در مورد خط هوایی مشهد - ایلام هم توضیح داد: در حال حاضر به علت کمبود مسافر فقط یک پرواز مشهد - ایلام در روزهای جمعه از سوی شرکت آسمان در حال جابه‌جایی مسافر است.

یگانه در مورد علت کمبود مسافر مسیر ایلام - مشهد گفت: عمده مسافران این خط را اتباع کشور عراق تشکیل می دادند که در ماه‌های اخیر به خاطر شیوع گسترده کرونا و بسته شدن مرز مهران و جلوگیری از تردد زائران عراقی تا زمان بهبود وضعیت بیماری کرونا مسافران خط هوایی ایلام - مشهد نیز کاهش چشمگیر داشته است.

تا پیش از شیوع ویروس کرونا و عادی بودن اوضاع فرودگاه شهدای ایلام روزانه ۷ پرواز داشت و اکنون ۴ پرواز ایلام - تهران و برعکس را دارد.

کد خبر 518367

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ایلام

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha