دو مامور پلیس آمریکا که با هل دادن یک پیرمرد ۷۵ ساله در منطقه بافالو در نیویورک باعث شکستن سر او شده بودند، تا پایان یافتن روند تحقیق از کار تعلیق شدند.

برخورد پليس آمريكا با پيرمرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، این حادثه روز گذشته در نیویورک رخ داد؛ جایی که دو پلیس در لباس‌های ضدشورش بدون دلیل یک پیرمرد رهگذر را روی زمین پرت کردند؛ یکی با باتون و دیگری با دست. سر مرد بلافاصله پس از برخورد کردن با زمین شکست و خونریزی کرد. گزارشگر یک رادیوی محلی که آنجا حضور داشت، از این حادثه تصویر گرفت و انتشار گسترده آن در شبکه‌های اجتماعی باعث شد مسئولان و فرماندهان پلیس نیویورک خیلی زود برای مدیریت کردن اوضاع دست به کار شوند.

هر چند بایرن براون، شهردار بافالو اعلام کرد حال پیرمرد خوب و شرایطش پایدار است اما رسانه‌های محلی گفته‌اند پوست سر این شهروند ناشناس پاره شده و حتی احتمال ضربه مغزی هم  وجود دارد. انتشار ویدئوی زمین خوردن شدید پیرمرد ۷۵ ساله نیویورکی بار دیگر انتقادها را از خشونت بی‌دلیل و مرگبار پلیس آمریکا افزایش داد. با اینکه اعتراض‌های چند روز اخیر در آمریکا دیگر خشن نیست اما برخورد عجیب پلیس با آرامش مردم گلایه‌ها را بیشتر کرده است. آقای براون در بیانیه خود تاکید کرد دیدار و گفتگوی خودش و رئیس پلیس بافالو با نمایندگان معترضان اوضاع را به سمت آرام‌تر شدن می‌برد که انتشار ویدئو همه را دلسرد کرد.

اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک هم اعلام کرد حادثه‌ای که برای پیرمرد ۷۵ ساله رخ داد، مطلقا زشت و به شدت توجیه‌ناپذیر است. او گفت: «وظیفه پلیس اعمال قانون است نه سوء استفاده از آن.» بر اساس گزارش رادیوی محلی، اندکی بعد از زمین خوردن مرد، آمبولانس از راه رسید و او را به بیمارستان منتقل کرد. ویدئوی این صحنه هم در کمتر از دو ساعت نزدیک به ۱۲ میلیون بازدید داشت. بازرس پلیس بافالو هم پس از بازبینی کردن فیلم دستور داد تا پایان یافتن مراحل تحقیق هر دو پلیس درگیر در ماجرا از کار معلق شوند.

کد خبر 518215

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha