جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

نیروهای مسلح عراق طی یک عملیات سنگین و انجام ۲۶ حمله هوایی، ۴۶ غار متعلق به داعش را منهدم و دستکم ۱۹ تروریست را به هلاکت رساندند.

غار داعش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که نیروهای مبارزه با تروریسم در استان نینوی ضمن تخریب غارهای داعش، تعدادی  از عناصر آن در یک عملیات که شاهد ۲۶ حمله هوایی در جنوب شهر «مخمور» بود به قتل رساندند.

رسول در بیانیه‌ای گفت: «به فرمان فرمانده کل نیروهای مسلح و با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک و نیروی هوایی ارتش و ائتلاف بین المللی تشکیلات سازمان مبارزه با تروریسم  ماموریت‌های ویژه‌ای را در مناطف جغرافیایی پراکنده از کشور  انجام دادند که از طریق آن نیروهای این سازمان نیروی هوایی را در جریان اطلاعات دقیقی  از حضور عناصر داعش و مکان اختفای آنها قرار داد».

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، این مقام نظامی عراق افزود: «بر اساس اطلاعات دریافتی، امروز(روز پنجشنبه) ۲۶ حمله هوایی انجام شده که با نابودی ۴۶ غار و کشته شدن ۱۹ عضو داعش در ارتفاعات قره جوغ شهر مخمور همراه بود. نیروهای مبارزه با تروریسم همچنین دو عضو داعش را در منطقه الفلوجه  در استان الانبار را دستگیر کردند».

وی همچنین گفت: «نیرویی از این سازمان در منطقه حوران در استان الانبار هم سه مقر داعش را منهدم کرد».

عراق طی چند هفته اخیر عملیات‌های خود را برای سرکوب بقایای داعش در این کشور شدت بخشیده است.

کد خبر 518185

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha