رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون بیش از ۱۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به کشاورزان خسارت‌دیده سیل فروردین ماه سال گذشته در استان پرداخت شده‌است.

ماشین آلات کشاورزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «ذبیح‌الله غریب» تعداد پرونده‌های ثبتی خسارت سیل فروردین‌ماه سال گذشته را ۴ هزار و ۲۹۳ فقره عنوان کرد.

غریب تعداد پرونده‌های ثبت‌شده در سامانه سجاد و معرفی شده به بانک‌های عامل برای گرفتن تسهیلات با سود ۴ درصد را یک هزار و ۳۷۹ فقره و به مبلغ ۳۳۵ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: از مجموع یک هزار و ۳۷۹ فقره پرونده، با مراجعه بهره‌برداران خسارت دیده ناشی از سیل فروردین ماه سال گذشته، تعداد ۶۷۸ فقره پرونده پس از طی مراحل در بانک‌های عامل به مبلغ ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت شده‌است و بقیه نیز با مراجعه بهره‌برداران تا پایان خرداد ماه پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: علت جذب نشدن بقیه تسهیلات کم‌بهره با سود ۴ درصد ویژه کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل فروردین‌ماه سال گذشته را شیوع ویروس کرونا بوده‌است.

وی بیان کرد: از اوایل خردادماه با اطلاع‌رسانی مجدد و حضور کشاورزان در بانک‌های عامل پس از رفع نواقص موجود در پرونده‌های مذکور، تسهیلات باقی‌مانده به بهره‌برداران پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: تعداد ۱۶۷ فقره پرونده تسهیلاتی به مبلغ ۴۷ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال که خارج از سامانه سجاد ازسوی تیم‌های ارزیابی خسارت سیلاب ثبت شده نیز اکنون در حال بررسی نهایی است و با هماهنگی دستگاه‌های نظارتی و اجرایی مراحل معرفی و پرداخت تسهیلات به این بهره‌برداران انجام می‌شود.

کد خبر 518149

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha