میانگین بارندگی سال زراعی جاری در تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی نسبت به دوره آماری بلند مدت افزایش یافته و در برخی مناطق استان تا ۹۸ درصد رشد داشته است.

باران

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایرنا، مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از ابتدای  سال زراعی جاری تاکنون حدود ۲۹۰ میلی‌متر باران در این استان باریده است که نسبت به دوره آماری بلند مدت به‌طور میانگین ۴۵ درصد افزایش داشته و نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش دارد.

محسن عراقی‌زاده افزود: بیشترین رشد بارندگی طی این مدت در شهرستان‌های رشتخوار و خواف به ترتیب با ۹۸ و ۹۱ درصد نسبت به دوره آماری بلند مدت ثبت شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون در رشتخوار ۲۷۷ میلیمتر و در خواف ۲۵۳ میلی‌متر باران باریده است.

مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: کمترین رشد بارندگی طی این مدت در شهرستان کلات با افزایش ۳ درصدی نسبت به دوره آماری بلند مدت بوده است؛ به طوری‌که طی این مدت ۳۱۷ میلی‌متر بارندگی در کلات ثبت شده است که نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد کاهش دارد.

وی افزود: میزان بارندگی در شهرستان‌های رشتخوار، بردسکن، خواف، سبزوار، کاشمر و بجستان طی این مدت نسبت به دوره آماری بلند مدت بیشتر از ۷۰ درصد رشد داشته است.

عراقی‌زاده میزان افزایش بارندگی در شهر مشهد را ۱۷ درصد عنوان کرد و ادامه داد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۲۸۵ میلی‌متر باران در این شهر باریده است که نسبت به دوره آماری بلند مدت ۱۷ درصد افزایش داشته و نسبت به مدت مشابه سال گذشته  ۱۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 518127

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha