معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد علت آتش‌سوزی منجر به فوت سه تبعه غیرمجاز در استان را اعلام کرد.

خودروی حامل اتباع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمد ترحمی بهابادی افزود: با توجه به وصول اطلاعات موثق مبنی بر حرکت چند خودروی حامل مواد مخدر از شهرستان انار به سمت استان، ماموران انتظامی شهرستان مهریز نسبت به تشدید اعمال قانون در کنترل محورهای مواصلاتی اقدام کردند.

وی افزود: در جریان کنترل کاروان خودرویی مذکور که به قاچاق اتباع بیگانه غیرمجاز و مواد مخدر اقدام کرده بودند، ۳ خودرو به‌همراه اتباع غیرمجاز و مقادیری مواد مخدر توقیف شدند و ۲ خودرو نیز از دست ماموران اقدام به فرار کردند.

ترحمی تصریح کرد: یکی از خودروهای متواری، با وجود اخطارهای مکرر قانونی و شلیک هوایی به حرکت خود ادامه داد و در نهایت، لاستیک این خودرو هدف تیر اخطار قرار گرفت، اما راننده خودرو با حرکت روی رینگ و استفاده از مواد محترقه و دودزا، همچنان به فرار ادامه داد که به‌دلیل جرقه‌های ناشی از حرکت روی رینگ، سرعت بالا و وجود مواد محترقه، این خودرو طعمه حریق شد.

وی ادامه داد: راننده خودرو با وجود تذکر اتباع سرنشین، مبنی بر وقوع آتش در خودرو، همچنان به مسیر خود ادامه داد و در نهایت، خودرو با برخورد با گارد ریل وسط جاده متوقف و راننده متواری شد که در این حادثه ۳ نفر از سرنشینان فوت و تعدادی نیز با جراحت روبه‌رو شدند و برای درمان به یزد انتقال یافتند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد گفت: بر اساس گفته شاهدان عینی و مستندات موجود، آتش‌سوزی خودرو ۸ کیلومتر بعد از اصابت گلوله با لاستیک و به‌دلیل سرعت بالا و برخورد شدید با گاردریل و جرقه‌های ناشی از حرکت خودرو روی رینگ حادث شده و هیچ ارتباطی با شلیک گلوله نداشته است.

ترحمی افزود: سودجویی برخی افراد قانون‌گریز و فرصت‌طلب در قاچاق انسان و موادمخدر و همچنین نداشتن مجوزهای قانونی و رعایت نکردن پروتکل‌های بین‌المللی توسط برخی اتباع خارجی، منجر به‌وقوع این حادثه دردناک شد که امید است دیگر شاهد تکرار آن نباشیم.

وی متذکر شد: محورهای مواصلاتی استان یزد برای جلوگیری از ورود اتباع غیرمجاز به‌شدت کنترل و مالکان و رانندگان خودروهای حامل مواد مخدر و اتباع غیرمجاز که بعضا با حرکت از لاین مخالف باعث حوادث ناگواری شده‌اند، تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

کد خبر 518111

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha