گزارش کامل رسمی کالبدشکافی جرج فلوید، مرد سیاهپوستی که در هنگام بازداشت بوسیله پلیس مینیاپولیس آمریکا درگذشت، آزمایش مثبت کرونا و وجود مواد مخدر در بدن او را یادآور می‌شود، اما علت مرگ او را ایست قلبی- تنفسی ناشی از فشار روی گردن اعلام می‌کند.

Floyd

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ‌ان‌پی‌آر آزمایش کرونای فلوید در ماه آوریل مثبت شده بود  و بر اساس گزارش کالبدشکافی رسمی آزمایش پس از مرگ او هم از لحاظ کرونا مثبت بوده است.

البته اداره پزشکی قانونی «هنپین کانتی» در شهر مینیاپولیس می‌گوید ویروس  کرونا نقشی در مرگ فلوید نداشته است و احتمالا او واگیردار هم نبوده است.

در برخی بیماران کووید-۱۹ تا چند هفته پس از بهبود علائم بالینی ممکن است آزمایش مثبت بماند.

این گزارش ۲۰ صفحه‌ای همچنین می‌گوید داروی شبه‌افیونی فنانتیل و ماده محرک مت‌آمفتامین در هنگام مرگ در بدن او وجود داشته است، هر چند این داروها علت مرگ او نبوده‌اند.

فلوید ۴۶ ساله در ویدئوی که رهگذران هنگام بازداشت او ضبط کرده‌اند، چند بار ملتسمانه به افسر پلیسی که زانویش را روی گردن او گذاشته است، می‌گوید نمی‌تواند نفس بکشد.

دادستانی مینیاپولیس بر اساس این گزارش مرگ فلوید را به عنوان موردی از قتل تعقیب می‌کند.

گزارش کالبدشکافی رسمی علت مرگ فلوید را «ایست قلبی-تنفسی به دنبال بازداشت، دست‌بند زدن و فشار روی گردن» اعلام می‌کند. این نتیجه‌گیری که نارسایی قلبی را علت مرگ می‌شمارد با گزارش کالبدشکافی مستقل کارشناسان استخدام شده بوسیله خانواده فلوید متفاوت است که علت مرگ او را «خفگی ناشی از فشار مداوم» اعلام کردند. این کارشناسان همچنین گفتند که شاهدی از بیماری قلبی در نمونه‌ها پیدا نکرده‌اند، هر چند افزودند به همه نمونه‌های جنازه دسترسی نداشتند.

در گزارش کالبدشکافی رسمی ذکری از «خفگی» نیامده است. البته این گزارش جراحات ناشی از فشار روی پوست سرِ، صورت و لب بالایی و نیز شانه‌ها، دست‌ّ‌ها و آرنج‌ها و کبودی مچ‌ها مربوط به دستبند را ذکر کرده است، اما می‌گوید شاهدی وجود ندارد که این جراحات علت مستقیم مرگ باشند.

این کالبدشکافی همچنین شاهدی از جراحات عمده گردن، جمجمه یا مغز را نیافته و همچنین آسیبی به اندام‌های داخلی پیدا نکرده‌ است.  بر اساس این گزارش رسمی ریه‌های فلوید سالم به نظر می‌رسید، اما تنگی شریان‌ها در قلب مشاهده شده است.

گزارش سم‌شناسی علاوه بر فننانتیل و مت‌آمفتامین وجود ترکیبات کانابینوئیدی (ماده موثر حشیش و ماری‌جوآنا) را در بدن او نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش رسمی  فلوید دچار بیماری قلبی،  فشار خون بالا  و ناقل ژن کم‌خونی سلول داسی بود که در میان آمریکاییان آفریقایی‌تبار شایع است.

کد خبر 518074

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
    0 0
    خدائیش این امریکا کارش درسته. چند ده شهر درگیر شورش و تظاهرات هستند ولی بررسی کالبد شکافی دچار هیچ مصلحتی نمیشه و عین واقعیت منتشر میشه و کسی نمیگه فعلا دروغ بگیم تا مردم بیشتر تحریک نشوند .