مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: بر اساس آخرین اطلاعاتی جمع‌آوری شده از پهنه‌بندی عرصه‌های طبیعی، ۲۹ درصد از گستره خراسان شمالی در ریسک پر خطر آتش‌سوزی قرار دارد.

آتش‌سوزی مراتع

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسن وحید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی اظهار کرد: ۴۱ درصد از منابع طبیعی در ریسک متوسط و ۳۰ درصد نیز در ریسک کم‌خطر قرار دارند.

وحید اظهار کرد: ۳۳درصد از جنگل‌های استان نیز در معرض حریق زیاد و خیلی زیاد قرار دارد، این مناطق به دلیل پوشش گیاهی جنگلی متراکم نوع درختان که بلوط پهن‌برگ و ارس رزین‌دار است از پهنه‌های پر ریسک و مستعد حریق‌اند.

وی افزود: ۶۴ درصد از مساحت ۴۳۴ هزار هکتاری جنگل‌های خراسان شمالی نیز با حریق متوسط مواجه هستند، سه درصد باقیمانده نیز با خطر کم حریق مواجه است.

وحید عنوان کرد: ۴۱۰ هکتار از جنگل‌های این استان از نوع درخت‌های ارس است که اگر حریقی در آن انجام شود برگشت‌پذیری و احیای این گونه از درخت‌ها بسیار سخت است.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی افزود: در مناطقی که بیشتر با خطر مواجهند استخرهای چندمنظوره ساخته شده تا در موقع حریق از آن‌ها استفاده شود، با وجود اینکه تجهیرات ما کامل است، اما باید به روز شود و این امر نیاز به اعتبار دارد.

وحید اظهار کرد: از اعتبارات ملی یک ماشین آتش‌نشانی، یک پهباد و سه خودروی فوتون و لوازمی ابتدایی اطفای حریق به استان اختصاص یافته است و با همین اعتبارات اندک پاسگاه‌های گلول و سرانی و کرنخ راه‌اندازی و تجهیز شد.

کد خبر 517992
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha