فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: دورریزی زباله‌های پلاستیکی و تجزیه با نور شدید آفتاب از علل ایجاد آتش‌سوزی در مراتع است.

آتش‌سوزی مراتع

به گزارش همشهری‌آنلاین، مهر به نقل از منابع طبیعی استان زنجان، سرهنگ رضا مهدیون گفت: نیمه خرداد تا اواخر مهر ماه احتمال آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها افزایش می‌یابد، مردم مراقب مراتع باشند، با گرم شدن هوا، احتمال وقوع آتش‌سوزی در محیط‌های طبیعی افزایش یافته که ضروری است کشاورزان، دامداران، طبیعت‌گردان از روشن کردن آتش خودداری کنند.

وی ادامه داد: پیگیری تامین تجهیزات انفرادی اطفای حریق (لباس، کفش، دستکش، قمقه، بیل و آتش کوب) از سازمان و از اعتبارات یگان، اقدامات اولیه برای انعقاد قرارداد نیروهای دیده‌بان برای اطفای حریق، تهیه لیست نیروهای کشیک و گشت پیشگیری و اطفای حریق در اداره‌کل و شهرستان‌ها را از اقدامات نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در راستای پیشگیری و کنترل آتش‌سوزی اعلام کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: بیش از یک میلیون و ۱۳۷ هزار هکتار مرتع و ۷۰ هزار هکتارجنگل طبیعی در استان زنجان وجود دارد، دورریزی زباله‌های پلاستیکی و تجزیه با نور شدید آفتاب از علل ایجاد آتش‌سوزی در مراتع است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مهدیون افزود: از جمله بی‌احتیاطی‌های کوچک هم که موجب آتش‌سوزی در مراتع می‌شود دور انداختن ته‌سیگار است، سامانه ۱۵۰۴ منابع طبیعی هم برای اطلاع‌رسانی درخصوص مشاهده هرگونه خطر آتش‌سوزی درنظر گرفته شده است.

کد خبر 517958
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha