چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹
۰ نفر

راکسی واشنگتن همراه دختر شش ساله‌اش جیانا حدود یک هفته پس از قتل جورج فلوید در یک نشست خبری در مینیاپلیس شرکت کرد و اجرای عدالت را برای قاتلان همسر خود خواستار شد.

همسر و دختر جورج فلوید

به گزارش همشهری آنلاین از گاردین، خانم واشنگتن در حالی که می‌کوشید جلوی ریختن اشک‌هایش را بگیرد، رو به مردم ایستاد و جیانا هم سر خود را بالا گرفته بود و مادرش را نگاه می‌کرد. او گفت: می‌خواستم همه بدانند این چیزی است که آن افسرها از ما گرفته‌اند. همه آنها در پایان روز به خانه پیش خانواده‌شان می‌روند اما جیانا دیگر پدر ندارد. جورج هرگز نمی‌تواند بزرگ شدن این دختر را ببیند، دانشگاه رفتن را. او نمی‌تواند دست در دست دخترش در خیابان قدم بزند.

در هشتمین روز ناآرامی‌های سراسری در آمریکا، شهر هیوستن که زادگاه فلوید است شاهد یک راهپیمایی آرام در بزرگداشت یاد و خاطره یک «غول خوش‌قلب» بود. هزاران نفر همراه شهردار هیوستن و رئیس پلیس و گروهی از معترضان اسب‌سوار به خیابان آمدند و به اعضای خانواده فلوید تسلیت گفتند. پلیس هم از نزدیک بر ماجرا نظارت می‌کرد.

با اینکه در بسیاری از شهرهای آمریکا حکومت نظامی و مقررات منع رفت و آمد اعلام شده، مردم بدون توجه به خیابان‌ها آمدند و اعتراض خود را به نژادپرستی پلیس و پلیس نژادپرست اعلام کردند. حکومت نظامی در نیویورک هم تا اوایل هفته آینده به وقت ایران تمدید شده است. هر چند بیل دبلاسیو، شهردار نیویورک امیدوار است بدون خشونت و درگیری به بحران‌ها پایان دهد.

کد خبر 517859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha