چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: اجرای طرح نهضت گلخانه‌ای در خراسان جنوبی برای ۸ هزار نفر شغل ایجاد خواهد کرد.

گلخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مشیرالحق عابدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: از ۷۰۰ هکتاری که در این طرح برای گلخانه‌ها در نظر گرفته شده است، ۱۲۴ هکتار به مناقصه رفت که در مرحله اول، این مناقصه مربوط به شهرستان‌های نهبندان با ۳۰ هکتار، سربیشه ۳۱ هکتار، سرایان ۴۰ هکتار و زیرکوه با ۲۳ هکتار است.

وی افزود: متقاضیان از امروز، ۱۳ خرداد به مدت یک ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت سازمان جهاد کشاورزی و از طریق لینک فراخوان در این مناقصه شرکت کنند تا پس از بررسی، پذیرش یا عدم پذیرش آن‌ها با ذکر دلیل به شماره تلفن همراه آن‌ها پیامک شود. بر اساس اعلام نظر کمیسیون ماده ۲، برای ۳۱۲.۵ هکتار، زمین، آب و کاربری مشخص شده است.

عابدی گفت: متقاضیان شرکت در مناقصه ثبت درخواست خود را به روزهای پایانی موکول نکنند، افراد در صورت پذیرش و انعقاد قرارداد باید ۳۰ درصد وجه زمین را ابتدا به صورت نقد و بقیه را در اقساط ۳۶ ماهه، هر ۶ ماه یک قسط پرداخت کنند. پس از انعقاد قرارداد به افرادی که آورده آن‌ها حداقل ۲۰ درصد سرمایه گذاری کل باشد، تسهیلات ۱۰ درصد اعطا خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: هزار هکتار نهضت گلخانه‌ای که تفاهم نامه آن بین استانداری خراسان جنوبی و شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور منعقد شد، با بیش از ۱۹۰ میلیارد تومان اعتبار اجرا می‌شود که ۱۵۰ میلیون تومان آن از طرف شرکت شهرک‌های کشاورزی و ۴۰ میلیون تومان از محل اعتبار استانی است.

عابدی گفت: هزار و ۶۲ نقطه برای گلخانه توسط کارشناسان جهاد کشاورزی به عنوان نقاط مستعد، شناسایی که پس از ارسال به شرکت شهرک‌های کشاورزی، استعلام آب و زمین برای این گلخانه‌ها گرفته شد.

از هزار هکتار نهضت گلخانه‌ای در استان ۷۰۰ هکتار برای گلخانه، ۱۵۰ هکتار برای بارگاه زرشک که به فرآورده‌های تکمیلی و تبدیلی تغییر نام پیدا کرد، ۱۰۰ هکتار دامی و ۵۰ هکتار شیلاتی است.

کد خبر 517703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha