مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

دبیر انجمن عایق‌ رطوبتی دلیجان در استان مرکزی گفت: ۱۰ میلیون مترمربع انواع عایق رطوبتی به ارزش ۱۰ میلیون دلار پارسال از استان به خارج کشور صادر شده‌است.

عایق رطوبتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابوالفضل حیدری چهارشنبه چهاردهم خرداد افزود: صادرات این محصول در قیاس با مدت مشابه قبل آن ۲ برابر رشد داشته و استان مرکزی پارسال رتبه نخست در صادرات عایق‌های رطوبتی در کشور را کسب کرد.

وی بیان کرد:۲۷ میلیون مترمربع عایق رطوبتی به ارزش ۲۸ میلیون دلار در سال گذشته از کشور صادرشد که این میزان صادرات ۱۰ درصد از تولید عایق رطوبتی در داخل را شامل می‌شود.

دبیر انجمن عایق‌ رطوبتی دلیجان در استان مرکزی اظهار کرد: محموله‌های صادراتی عایق رطوبتی به کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق ارسال شد.

حیدری ادامه داد: دلیجان تنها خوشه صنعتی کشور در تولید عایق‌ رطوبتی است که محصولات آن در بازار مصرف شهرت دارد اما، صادرات این محصول استاندارد و مرغوب با مشکلاتی روبه‌رو است که می‌طلبد مسئولان نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی تأکید کرد:  ارزآوری و رونق صادرات از محل عایق‌ رطوبتی با تسهیل قوانین و برداشتن موانع قانونی امکان‌پذیر است.

دبیر انجمن عایق رطوبتی دلیجان افزود: ۱۰۰ واحد تولید عایق رطوبتی دلیجان بیش از ۷۰ درصد نیاز کشور به این محصول را تأمین می‌کنند.

حیدری گفت: اقتصاد دلیجان به تولید عایق‌ رطوبتی گره‌خورده و این واحدهای تولیدی سهم کلیدی در ایجاد اشتغال دارند، به‌طوری‌که یک‌ هزار و ۵۰۰ شغل مستقیم از این محل ایجادشده است.

وی اضافه کرد: این صنعت با احتساب صنایع فرادستی و زیردستی نظیر عاملان فروش و حمل‌ونقل ۳۵ هزار نفر اشتغال در کشور دارد.

دلیجان از توابع استان مرکزی با ۵۰ هزار نفر جمعیت قطب تولید عایق‌ رطوبتی و الیاف پلی‌استر  کشور است.

کد خبر 517674

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha