رئیس بیمارستان امام علی (ع) چابهار گفت: شهروندان با توجه به قرمزبودن وضعیت این شهرستان درزمینهٔ شیوع ویروس کرونا، نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را بیش‌ازپیش رعایت کنند.

سیستان و بلوچستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر بهروز دهقان چهارشنبه چهاردهم خرداد با اشاره به این‌که شاهد افزایش موارد مبتلابه ویروس کرونا در چابهار استان سیستان و بلوچستان هستیم، به شهروندان توصیه کرد به‌منظور جلوگیری از ازدحام در بیمارستان که می‌تواند عاملی برای انتقال این ویروس باشد از مراجعات غیرضروری خودداری کنند.

وی بیان کرد: از مهم‌ترین علائم ویروس کرونا تب شدید، سرفه خشک، آبریزش بینی، ضعف بدنی و تنگی نفس است که فرد با مشاهده این علائم در درون بدن خود می‌تواند با مراجعه به نزدیک‌ترین درمانگاه و مراکز ۱۶ ساعته غربالگری و بررسی‌های اولیه نسبت به درمان اقدام کند.  

رئیس بیمارستان امام علی(ع) چابهار گفت: افرادی که دچار علائم خفیف بیماری هستند به‌جای مراجعه به بیمارستان که عامل گسترش و تشدید ویروس است ابتدا باید به سیستم بهداشتی و مراکز ۱۶ ساعته غربالگری مراجعه کرده و سپس با توصیه پزشک به بیمارستان برای تکمیل اقدامات درمانی مراجعه کنند. ٰ

وی با اشاره به این‌که دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دارای پایین‌ترین شاخص تخت بیمارستانی در کشور بوده و از لحاظ بهداشتی درمانی و حوادث مترقبه و غیرمترقبه پرچالش‌ترین منطقه کشور است.

دهقان ادامه داد: شرایط خاص فرهنگی منطقه و سبک زندگی مردم سیستان و بلوچستان به‌ویژه چابهار به شکلی است که برای دور ماندن از کرونا چاره‌ای جز تغییر سبک زندگی و همزیستی با کرونا نیست.

کد خبر 517673

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha