استاندار اردبیل گفت: شهرداری اردبیل برای کاهش میزان تلفات تصادفات درون شهری، مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک را تا سه ماه آینده تامین اعتبار و راه‌اندازی نماید.  

مرکز مانیتورینگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، اکبر بهنام‌جو، امروز سه‌شنبه ۱۳ خرداد در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان اردبیل اظهار کرد: ضروری است شهرداری اردبیل برای کاهش میزان تلفات تصادفات درون شهری، مرکز مانیتورینگ کنترل ترافیک را تا سه ماه آینده تامین اعتبار و راه‌اندازی نماید.  

وی افزود: سالانه ۲۵ نفر در این تصادفات جان خود را ازدست می‌دهند که استفاده از ظرفیت رسانه‌هایی مانند صداوسیما، مطبوعات و شبکه‌های مجازی برای فرهنگ‌سازی رعایت قوانین رانندگی می‌تواند مؤثر باشد.  

استاندار اردبیل تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها ۶۰ کیلومتر از جاده‌های استان در هر سال چهارخطه خواهد شد و در حال حاضر ۱۹۰ کیلومتر از ۷۴۰ کیلومتر از جاده‌های استان چهار خطه هستند.  

وی ادامه داد: شهرستان‌ها موظف به تدوین و اجرای برنامه‌های سالانه برای کاهش تصادفات هستند و فرمانداران باید این موارد را پیگیری نمایند.  

عدم استقبال رانندگان از محل پارک خودروهای سنگین

بهنام‌جو بیان داشت: برای پارک خودروهای سنگین منطقه‌ای در حاشیه شهر در نظر گرفته شده بود که رانندگان از آن استقبال نکردند و باید محل جدیدی برای این کار در نظر گرفته شود.  

وی تشریح کرد: رانندگی هیجانی برخی جوانان در خیابان‌های شهر اردبیل باعث بروز ناهنجاری‌ها و تلفاتی مالی و جانی شده است که برای کنترل این هیجانات پیست‌ اتومبیلرانی و موتورسیکلت ایجاد شود.  

کاهش ۱۰ درصدی تصادفات در سال گذشته

فرمانده نیروی انتظامی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: میزان تصادفات در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ آن حدود ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.  

هوشنگ حسینی افزود: برخی دوربین‌های مستقر در جاده‌ها غیرفعال هستند که کمیت و کیفیت کنترل ترافیک را با مشکل مواجه کرده است.  

حدود ۶۴ درصد فوتی‌ها عابران پیاده بودند

حجت فتاحی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل نیز اظهار کرد: در سال گذشته ۳۸ نفر فوتی ناشی از تصادف داخل شهری داشتیم که ۶۴ درصد از این افراد عابر پیاده بودند و در ۶۰ روز ابتدایی سال‌جاری نیز ۶ فقره تصادف با ۶ نفر فوتی در داخل شهرهای استان اتفاق افتاده است.  

وی به بیشترین علت تصادفات اشاره کرد و گفت: ۳۳ درصد تصادفات به دلیل بی‌توجهی به جلو بوده و ۳۶ درصد متوفیان تصادفات درون شهری در بازه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال قرار داشتند.  

کد خبر 517569

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha