مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
۰ نفر

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کرمان گفت: ۲۰۰ هزار نفر در استان مشمول بیمه اجتماعی هستند که هنوز نتوانستیم آنان را تحت پوشش بیمه قرار بدهیم.

صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد میرجعفری افزود: پوشش بیمه‌ای موجب استفاده از حق اجتماعی افراد و استفاده از مزایای آن می‌شود و افرادی که عضو صندوق بیمه‌ نباشند و مناطق با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر می‌توانند از مزایای بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره‌مند شوند.

وی اظهار کرد: بخش جنوب و شرق استان کرمان مشکل بیمه دارند و در قالب یک بخشنامه کارگزاری‌‍‌های برای اجرای امور ایجاد کردیم که این کارگزاری‌ها در بیمه افراد موفق عمل کردند و برخی از آنان را تطبیق دادیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کرمان گفت: ۶۶ هزار روستا در کشور و ۱۱ هزار و ۲۰۰ روستا در استان وجود دارد که از این میزان ۵ هزار و ۱۰۰ روستا جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارند که خدمات خود را به دفاتر کارگزاری برای دسترسی آسان مردم برون‌سپاری کردیم. ۱۲۵ کارگزاری در استان داریم که شبکه مویرگی برای عرضه خدمات را در مناطق مختلف استان تشکیل دادند.

وی تصریح کرد: ۷۷ هزار بیمه  شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در استان وجود دارد که 7 هزار نفر از آن‌ها مستمری دریافت می‌کنند و دستمزدها به بیمه‌شدگان از ۴۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شود.

میرجعفری ادامه داد: ساکنان بخش‌های جنوبی و شرقی استان مشکلات بیمه‌ای بسیاری دارند و در قالب یک بخشنامه کارگزاری‌هاییبرای اجرای امور ایجاد کردیم که این کارگزاری‌ها در بیمه افراد موفق عمل کردند و همچنین برخی از آنان را تطبیق دادیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: ۱۵ درصد حداقل دستمزد در سال به صورت یکجا به بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود و برای تشویق خدمات ۱۰ درصد از این میزان را دولت پرداخت می‌کند. به نوعی در مجموع ۷۰ درصد خدمات بیمه روستایی و عشایری را دولت سوبسید می‌دهد.

وی اظهار کرد: یکی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر این است که به مستمری‌بگیران خود وام پرداخت می‌کند و افراد با سه سال سابقه می‌توانند از خدمات آن بهره‌مند شوند.

میرجعفری افزود: سهمیه پرداخت تسهیلات 3 میلیون تومانی تا امروز به ۳۵۰ نفر از هزار و ۵۰ نفر مشمول این وام پرداخت شده است.

وی بیان کرد: برخی افراد دارای دفترچه بیمه درمانی به اشتباه گمان می‌کنند می‌توانند از خدمات بیمه اجتماعی نیز استفاده کنند که نیاز به اطلاع‌رسانی در این خصوص وجود دارد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان گفت: همچنین دفترچه بیمه روستاییان و عشایر را به صورت رایگان صادر می‌کنیم اما دفترچه درمانی به منزله بیمه اجتماعی نیست و بسیاری از روستاییان و عشایر در این خصوص دچار اشتباه می‌شوند.

وی افزود: ۱۵ سال از تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمان می‌گذرد. برون‌سپاری خدمات و چابک‌سازی کار مراجعه‌کنندگان را تسهیل و بار مالی کمتری بر دولت تحمیل می‌کند.

میرجعفری تصریح کرد: با سازمان میراث فرهنگی برای بیمه افراد فعال در حوزه صنایع دستی ازجمله پته و قالی‌بافان قرارداد بستیم و با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قرارداد داریم و اعضای فعال در این حوزه می‌توانند به عضویت ما دربیایند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان افزود: ۱۰ درصد رانندگان بین شهری کشور عضو بیمه روستاییان و عشایر هستند و با استفاده از این بیمه می‌توانند از کارت هوشمند خود استفاده کنند.

کد خبر 517557

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha