وزیر بهداشت با بیان اینکه کرونا در اقلیم‌های مختلف، متفاوت عمل کرده و بر همین اساس قضاوت درباره این ویروس هنوز زود است، در عین حال گفت: اینکه امروز مردم دچار بی‌خیالی نسبت به بیماری کرونا شده‌اند، یک آفت بزرگ است.

سعید نمکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، وزیر بهداشت در نشست کمیته عملی کشوری سیاست‌گذاری بیماری کووید ۱۹ با بیان این که یکی از اولین جاهایی که به واسطه شیوع کرونا تعطیل شدند مدارس بودند، تصریح کرد: روزهای اول اینگونه بیان می‌شد که بچه‌ها به بیماری مبتلا نمی‌شوند. در حالی که می‌توانستند مخزنی برای انتقال بیماری به سایرین باشد تا اینکه مشاهده کردید بعدا معلوم شد حتی بچه‌ها هم می‌توانند به شکل سنگین به این بیماری مبتلا شوند.

نمکی ادامه داد: من برای بازگشایی مدارس خیلی مقاومت کردم در حالی که حتی هجمه‌هایی هم به من وارد می‌شد.

بیشتر بخوانید: فیلم | ترافیک جاده چالوس در روزهای اوج دوباره کرونا را ببینید

  • ناگفته‌هایم از مدیریت کرونا را کتاب خواهم کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: ناگفته‌های از این بیماری و مدیریت آن دارم که روزانه آنها را یادداشت می‌کنم و حتما این یادداشت‌ها را روزی به عنوان کتابی به این ملت عزیز تقدیم می‌کنم تا ببینیم ما چگونه در برابر بیماری مقاومت کردیم.

  • کرونا یا حذف می‌شود یا فعال‌تر

وی با تاکید مجدد بر اینکه کرونا چهره‌های مخصوص به خود را دارد، اظهار کرد: از این رو باید برای بسیاری از پیچیدگی‌ها آماده باشیم. دو حالت بیشتر وجود ندارد؛ یا این ویروس حذف می‌شود و یا فعال‌تر از گذشته وجود خواهد داشت. این درست است که موتاسیون ویروس قوی‌تر نشده است، اما اگر به سمتی حرکت کنند که این موتاسیون چموش شود، دچار گرفتاری خواهیم شد.

  • لزوم استفاده از ظرفیت تابستان برای ارتقای ظرفیت آموزش در آموزش و پرورش

نمکی با تشکر از وزیر آموزش و پرورش که در راستای تعطیلی مدارس اقدامات مناسب و همکاری خوبی با وزارت بهداشت داشت، بیان کرد: آموزش مجازی توانست موثر باشد، اما مگر همه جای ایران مانند تهران است؟ در برخی نقاط دانش‌آموز به اینترنت و یا موبایل هوشمند دسترسی ندارد. از این رو باید از ظرفیت تابستان که گمان می‌رود ویروس در این فصل به سمت خاموشی حرکت خواهد کرد، باید استفاده کنیم تا ظرفیت آموزش را ارتقا دهیم که این آمادگی برای فصل پاییز و احتمال همزمانی کرونا و آنفلوآنزا برای ما فراهم باشد.

وی ادامه داد: باید از دو طریق از ظرفیت دوران خاموش کرونا استفاده کنیم؛ اول آن که ظرفیت‌ها را برای آموزش افزایش دهیم و دوم آن که به سمت کاهش آسیب‌پذیری از بیماری حرکت کنیم.

کد خبر 517533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامرضا IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
    0 0
    سلام خدمت اقای وزیر عزیزوزحمتکش.اقای وزیر عزیز شما به اب وهوای استانهای جنوبی هم فکر کردین.اینجاتابستون عین جهنم میشه.به این هم فکر کردین چطوری بچه ها توکلاس دوام میارن.
    • IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      0 0
      سلام به شما ... بعید میدانم منظور اقای وزیر که انصافا زحمت زیادی کشیدند،بازگشایی مدارس در تابستان باشد که در اون صورت بازهم اختلافات امکانلتی مدارس از تهران تا مناطق کمتر برخوردار می تواند مانعی جدی برسر اموزش باشد ... احتمال زیاد منظور برنامه ریزی برای فصل پاییز و افزایش امکانات بهداشتی برای مدرارس هست.