مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

مدیر منطقه دو شهرداری یزد از پلمب ساخت‌وسازهای غیرمجاز انجام‌شده در دوران شیوع کرونا خبر داد.

ساخت و ساز غیرمجاز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید ابوالفضل کشفی گفت: در حالی که تمام دستگاه‌های اجرایی و شهرداری برای حفظ سلامتی مردم  در حال مبارزه با ویروس کرونا بودند، تعدادی از افراد به صورت هدفمند به ساخت‌وسازهای غیرمجاز اقدام کردند که ضمن برخورد با آنها، ساخت‌وسازهای انجام شده نیز، پلمب می‌شود.

وی افزود: ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهری باعث آشفتگی در شهر می‌شود. عزم و جدیت در همه دستگاه‌های متولی مانند شهرداری، نظام مهندسی ساختمان و دیگر دستگاه‌های مرتبط یزد باید ایجاد شود تا شاهد گشایشی در این ناهنجاری مهم در حوزه مدیریت شهری باشیم.

کشفی اظهار کرد: مالکان و پیمانکاران ساختمانی باید در اجرای پروژه ساختمانی خود پایبند به ضوابط، اصول مهندسی و قانونی باشند و از قانون سرپیچی نکنند.

مدیر منطقه دو شهرداری یزد، هدف از اجرای اقدامات پیشگیرانه در خصوص ساخت‌وساز غیرمجاز را تلاش برای ارتقای ضریب ایمنی و امنیت زندگی شهروندان و رعایت اصول شهرسازی و قواعد فنی و مهندسی عنوان کرد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات و وظایف متداول مدیریت شهری مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز است، به همین دلیل شهرداری‌ خود را مؤظف می‌داند به صورت مداوم با بازرسی در محله‌ها و اماکن شهر، زمین‌های در حال ساخت‌وساز غیرمجاز را شناسایی و آن را پلمب یا تخریب کند.

کشفی گفت: از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۵ مورد پلمب، ۶ مورد تخریب، ۱۰ مورد پرکردن گود و ۲۰ مورد جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی  به همت منطقه دو شهرداری یزد اجرا شده است.

کد خبر 517464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha