سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

معاون میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار در کشور خانه خلاق صنایع دستی ۲۷ خردادماه امسال در زاهدان با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

صنایع دستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، جلسه راه‌اندازی خانه خلاق سه‌شنبه ۱۳ خرداد با حضور نماینده پارک علم و فن آوری در دفتر معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری صنایع دستی سیستان و بلوچستان برگزار شد.

بهروز عیسی زهی در این زمینه اظهار کرد: برای اولین بار در کشور خانه خلاق صنایع دستی ۲۷ خردادماه امسال در زاهدان با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می‌شود.

وی گفت: این طرح سال گذشته با حضور معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای اولین بار در کشور در ساختمان دادگستری قدیم زاهدان با عنوان خانه خلاق صنایع دستی کلید خورد که در حال تکمیل مراحل و استقرار صنعتگران است.

این مسئول افزود: قرار است صنعتگران و هنرمندان فعال به پارک علم و فن آوری زاهدان معرفی شوند تا پس از بررسی و هماهنگی‌های لازم برای استقرار در محل پارک، ایجاد فروشگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی و استارتاپ‌ها در محل ساختمان قدیم دادگستری زاهدان اقدام کنند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: به زودی ۱۲ استارتاپ صنایع دستی ایجاد و کارگزارهایی برای مشاوره، بسته بندی، طراحی محصول و معرفی در محل مستقر می‌شوند.

عیسی زهی بیان کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور در استان‌ها تهران و سیستان و بلوچستان آغاز شده و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته در استان سیستان و بلوچستان زودتر به بهره‌برداری برسد. همچنین در صورت عملکرد موفق در این زمینه، خانه خلاق در چند شهرستان دیگر استان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 517455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha