همشهری آنلاین: مبارزه علیه جرایم سایبر با پیوست آمریکا به انجمن ملل 46 اروپا وارد مرحله تازه‌ای شد

 به گزارش فرانس پرس، آمریکا به صورت رسمی موافقت خود را به پیوستن به انجمن ملل 46 اروپا اعلام کرد و به این ترتیب در عمل وارد جنگ علیه جرایم اینترنتی یا آنچه به جرائم سایبر (Cybercrime) موسوم است؛ شد.
انجمن ملل 46  که مقر آن در استراسبورگ می‌باشد در سال 2001 شروع بکار کرده است، هدف این انجمن جنگ علیه هرگونه جرایم اینترنتی و آن‌لاین و حفظ حقوق کاربران شبکه جهانی اینترنت است.
آمریکا طبق این قرارداد از اول ژانویه 2007 فعالیت خود را در این زمینه آغاز خواهد کرد. از جمله مواردی که طبق قوانین این انجمن اعضاء می‌بایست از آن جلوگیری کرده و با آن برخورد کنند ، مبارزه با انواع هک و ویروس‌ها، سایت‌های غیر اخلاقی، و مبارزه با تروریسم و جرایم سازماندهی شده و سایتهای مربوط به جرایم کودکان است. دولت آمریکا فرمانداران ایالتی تمامی ایالت‌ها را مجاب به آماده سازی شرایط برای اجرای قوانین انجمن از اول سال آینده کرده است.
در حال حاضر 43 کشور و 15 انجمن و اتحادیه میثاق جرائم سایبر  را امضاء کرده‌اند.

همشهری آنلاین یادآور می‌شود که کشورها هنوز می‌توانند میثاق جرایم سایبر (Convention on Cybercrime) مصوب سال 2001 در بوداپست را که دارای یک مقدمه، چهار فصل و چهل و هشت ماده است امضا کنند. [درباره میثاق جرائم سایبر] هدف این چهل و هشت ماده در میثاق جرایم سایبر؛ ایجاد وحدت در سیاست و رویه بین کشورهای عضو شورای اروپا در قبال برخورد با جرائم سایبر است.

کد خبر 5174

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز