سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴
۰ نفر

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور گفت: پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه تا ۱۴۰۰ پروژه به اتمام می‌رسد.  

راه‌آهن ارومیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عباس خطیبی، سه‌شنبه ۱۳ خرداد در جریان بازدید از عملیات ریل گذاری راه‌آهن اردبیل - میانه بیان کرد: در مسیر ۱۷۵ کیلومتر بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی انجام شده و ۴۵ درصد پیشرفت کلی ۸ ایستگاه موجود در مسیر است.  

وی افزود: در بحث رو سازی نیز حدود ۷ درصد پیشرفت فیزیکی داریم و همه قطعات طبق جدول زمانبندی شده پیش می‌رود.  

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور گفت: منابع بسیار خوبی برای این طرح اختصاص داده شده، بیش از یک هزار و ۷۰ میلیارد تومان برای این طرح اعتبار در نظر گرفته شده و در موعد مقرر پیمانکاران مطالبات خود را دریافت می‌کنند.  

خطیبی ادامه داد: تا به حال ۱۳ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و طبق برنامه هر ماه ۸ کیلومتر به این میزان افزوده می‌شود و در صورت افزایش شیفت کاری و پشتیبانی به ۱۷ کیلومتر نیز می‌رسد.  

وی گفت: استاندار اردبیل و دولت در اجرای این طرح طبق برنامه زمانبندی مصمم هستند، همزمان با اجرای این طرح در ۷ نقطه کشور پروژه راه‌آهن اجرا می‌شود و باید در اسرع وقت پشتیبانی لازم این پروژه‌ها  انجام شود.  

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور اظهار کرد: برای تکمیل این پروژه بزرگ بانک ملی، وزارت راه و شهرسازی و ساخت و توسعه راه آهن بخصوص استاندار اردبیل نهایت تلاش خود را برای جذب اعتبار مورد نیاز و پشتیبانی پروژه به کار بسته‌اند.  

خطیبی از اختصاص ۳۴۰ میلیارد تومان برای پروژه راه آهن اردبیل_میانه در سه ماه گذشته خبر داد.  

وی اظهار کرد: تزریق این مبلغ در زمان کوتاه در نیمه ‌اول سال کم سابقه بوده و نشان دهنده اهمیت پروژه برای دولت است که در دو سال گذشته بیش از ۶۷۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.  

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن کشور افزود: راه آهن اردبیل یکی از ۹ پروژه ریلی اولویت دار است، این پروژه یکی از پروژه‌های مهم مرکز سه استانی که در دستور جدی دولت قرار دارد این پروژه است که حتی در جریان کرونا با رعایت پروتکل بهداشتی تمام کارگاه‌ها با تمام ظرفیت فعالیت می‌کردند.  

کد خبر 517396

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha