وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هر یک از مبتلایان به کووید ۱۹ که فوت می‌کنند، با الگوی خاصی جان خود را از دست می‌‎دهند. به عنوان مثال هفته گذشته یک پرستار با علامت خستگی فوت کرد و البته کووید ۱۹ داشت.

سعید نمکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سعید نمکی امروز در نشست کمیته علمی درمان کووید ۱۹ در بیمارستان قلب شهید رجایی اظهار کرد: به طور مستمر با یافته‌های جدیدی درباره کرونا و بیماری کووید۱۹ مواجه هستیم. به عنوان مثال ۴ روز پیش یک پرستار در هرمزگان فوت کرد. تنها علامت او خستگی بود و معلوم شد که تست کووید ۱۹ او مثبت شده است.

وی گفت: یافته‌های زیادی درباره علائم کووید۱۹ و علت فوت این بیماری به دست آمده اما هنوز برای قضاوت نهایی و اسم گذاشتن روی علائم این بیماری زود است.

وزیر بهداشت افزود: کووید۱۹ یک بیماری شترگاوپلنگ است که هم گاز می‌گیرد، هم لگد می‌زند و باید خودمان را برای شرایط سخت‌تر و متفاوت آماده کنیم.

نمکی ادامه داد: باید وضعیت مبتلایان و فوتی‌های بیماری کووید۱۹ مرحله به مرحله بررسی شود. تردید ندارم هر یک از فوتی‌های این بیماری با الگو و تابلوی خاص خودش فوت می‌کند و همه بیماران با یک الگوی مشترک فوت نمی‌کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: باید از منظرهای مختلف به بیماری کووید۱۹ نگاه کنیم. از متخصصان رشته‌های مختلف نظرخواهی کنیم و همکاری‌های بین‌بخشی را تقویت کنیم.

کد خبر 517374

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha