مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
۰ نفر

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: این استان به لحاظ نرخ ازدواج در رتبه دوازدهم و نرخ طلاق در رتبه بیست و دوم کشور قرار دارد.

ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدعلی شفیعی شامگاه دوشنبه دوازدهم خرداد در جلسه شورای ثبت‌احوال و جمعیت راهبردی استان افزود: میزان طلاق در سطح استان زنجان چهار به یک است که نسبت به کشور وضعیت خوبی است.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌احوال استان زنجان در نرخ ثبت ولادت در سطح کشور رتبه پانزدهم را دارد، اضافه کرد: نرخ ثبت ولادت در استان ۱۴.۹۰ درصد اعلام شده است.

این مسئول ادامه داد: ثبت‌احوال استان در نرخ ثبت وفات رتبه پانزدهم کشور را دارد.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان خاطرنشان کرد: همه واجدان شرایط در شهرستان‌های استان کارت هوشمند ملی دریافت کرده‌اند، در مرکز استان و شهر زنجان ۱۵ درصد واجدان شرایط درخواستی برای دریافت کارت هوشمند ارایه نکرده‌اند.

وی به اهمیت کارت ملی هوشمند اشاره کرد و یادآور شد: کارت ملی هوشمند با ارائه سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال صادر می‌شود.

شفیعی تعداد ایستگاه‌های کاری فعال کارت هوشمند ملی در استان زنجان را ۴۹ دفتر اعلام کرد و گفت: این تعداد ۱۲ اداره، ۲ نمایندگی، ۱۱ پست، ۱۶ دفتر پیشخوان و هشت ایستگاه سیار را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: تخصیص شماره ملی، صدور کارت شناسنامه ملی، ارائه شناسنامه‌های رایانه‌ای، آرشیو اسناد هویتی، صدور کارت شناسایی هوشمند ازجمله خدمات مکان محور این اداره کل است.

کد خبر 517323

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha