نخستین دفتر کاریابی بین‌المللی استان خراسان شمالی با هدف اعزام نیروی کار به کشورهای حوزه اسکاندیناوی مجوز دریافت و از هفته جاری آغاز به کرده است.

کارگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون کارآفرینی و اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی روز سه‌شنبه ۱۳ خرداد گفت: دفتر بین‌المللی کاریابی در شهر بجنورد، علاوه بر اعزام نیروی کار به حوزه اسکاندیناوی (کشورهای نروژ، سوئد، دانمارک و قسمت شمالی فنلاند)، برای سایر کشورها هم مورد توجه است.

محمد اربابی اظهار داشت: اکنون با توجه به شرایط کرونا، مرزها بسته است، اما امید می‌رود با آغاز به کار این دفتر بین المللی، شرایط برای اعزام نیرو به خارج از کشور، بهتر شود.  

بر اساس این گزارش، عضویت بیش از چهار هزار نفر مهندس در سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی، ظرفیت خوبی برای نیروی متخصص و ماهر به شمار می‌رود.  

نرخ بیکاری در زمستان پارسال در کشور ۱۰.۶ درصد و در این استان ۱۱.۲ درصد بوده است.  

در زمستان پارسال نرخ بیکاری زنان خراسان شمالی از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است به طوری که زمستان پارسال، نرخ بیکاری زنان در کشور ۱۷.۲ درصد و در این استان ۱۲.۴ ثبت شده است. در این مدت، نرخ بیکاری مردان در کشور ۹.۲ درصد و در این استان ۱۰.۹ درصد گزارش شده است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

رونق کشاورزی یکی از محورهای اصلی اشتغال در خراسان شمالی است و البته دلیل اصلی کاهش نرخ بیکاری در این استان است.

کد خبر 517259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha