معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از پذیرش ۱۷۰ دانشجو با رعایت موارد بهداشتی در خوابگاه‌های این دانشگاه خبر داد.

خوابگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمید سالاری بیان کرد: ۹۰ دانشجوی پسر و ۸۰ دختر برای ترم جاری در خوابگاه‌ها پذیرش شدند.  تعداد خوابگاه‌های آماده شده بر اساس پروتکل‌های بهداشتی برای پذیرش دانشجویان در شرایط شیوع کرونا ۲ واحد است. خوابگاه کوثر با ۴۵ اتاق و خوابگاه شاهد با ۴۰ اتاق آماده پذیرش دانشجویان است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در هر اتاق ۲ دانشجو طبق پروتکل‌های بهداشتی پذیرش می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با توجه به کرونا بر اساس بخشنامه‌های ابلاغی، دانشجویان در انتخاب یا حذف ترم مجاز بوده و برنامه‌ریزی برای پذیرش خوابگاه‌ها بر اساس انتخاب واحد دانشجویان انجام شده است.

وی افزود: هیچ مشکلی در تامین خوابگاه برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی نداریم و خوابگاه‌ها بر اساس انتخاب واحد دانشجویان تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: دانشجویان خوابگاهی قبل از ورود به خوابگاه‌ها غربالگری می‌شوند.  دانشجویان قبل از ورود به خوابگاه باید در شهر خود فرم خوداظهاری سامانه salamat.gov.ir را تکمیل کنند. آنان با تایید مرکز بهداشت شهر خود مجاز به استفاده از خوابگاه‌ها هستند.

سالاری ادامه داد: سامانه salamat.gov.ir مبنای غربالگری دانشجویان طبق نظر معاونت بهداشتی و پروتکل‌های بهداشتی است. بنابراین دانشجویان قبل از ورود به خوابگاه باید این فرم را تکمیل و توسط مرکز بهداشت، به آن مهر تایید زده شود.

وی گفت: با همکاری هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت انجام آزمایش برای دانشجویان خوابگاهی فراهم شد تا سلامت دانشجویان مشخص شود.  در صورت مثبت شدن تست pcr (تشخیص بیماری‌های عفونی) دانشجویان خوابگاهی، ۲ مرکز قرنطینه دانشگاهی برنامه‌ریزی شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: نصب بروشور پروتکل‌های بهداشتی قبل از ورود به خوابگاه، نصب روشویی و ایجاد محلی برای تعویض لباس و کفش در ورودی درب خوابگاه، ضدعفونی سه نوبته خوابگاه‌ها، گندزایی سطوح، محوطه و داخل اتاق‌ها از دیگر اقدامات معاونت فرهنگی و دانشجویی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در خوابگاه‌های دانشجویی است.

سالاری گفت: در تهیه و توزیع غذا پروتکل بهداشتی بر بسته بودن سلف تاکید کرده ولی بسته به نوع مکان جغرافیایی به اختیار دانشگاه‌ها گذاشته شده و بر اساس اختیارات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با حفظ رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی طبق درخواست دانشجو در سلف یا خوابگاه به طوری که تجمع صورت نگیرد، غذای دانشجو در ظروف یکبار مصرف سرو می‌شود.

وی افزود: رعایت اصول بهداشتی با نظارت مستقیم کارشناس بهداشت محیط انجام می‌شود که همکاری دانشجویان را نیز می‌طلبد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: در زمینه حمل و نقل دانشجویان بین مراکز خوابگاهی، کارآموزی و مراکز آموزشی، سرویس‌ها با حفظ پروتکل‌های بهداشتی مجاز به ارائه خدمات هستند و مینی‌بوس‌ها که ۱۸ نفر ظرفیت دارند، بیشتر از ۹ نفر حق ارائه خدمات ندارند.

کد خبر 517185

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha