مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
۰ نفر

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: وضعیت نمودار ابتلا به بیماری کرونا در این شهرستان سیر صعودی دارد و نگران‌کننده است.

آمار کرونا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، محمد بازیاری دوشنبه ۱۲ خرداد در جلسه شورای سلامت این شهرستان افزود: درحالی‌که تعداد مبتلایان شهرستان در اسفند سال گذشته ۱۰ نفر، فروردین ۱۲ و اردیبهشت ۲۱ نفر بوده در خرداد خیز برداشته و تاکنون به ۴۰ مورد مثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: به‌روز شدن آزمایش‌ها، نمونه‌گیری در مرکز خدمات سلامت سیدالشهدا، بیماریابی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ازجمله در بازار و اماکن عمومی در افزایش آمار بیماران دخیل بوده است.

بازیاری گفت: مبتلایان مثبت به بیماری کرونا در شهرستان از قشر کارمند، مغازه‌دار، خانه‌دار، محصل، بازنشسته، زیر ۶ سال و سایر هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه، استان بوشهر افزود: این بیماران به دلیل تماس با اطرافیان که مثبت بودند و سفر به مناطق درگیر با کرونا مبتلا شدند.

وی ادامه داد: با توجه به رشد مبتلایان به کرونا در شهرستان بیشتر نگرانی در بین مغازه‌داران و کارمندان ادارات است که می‌توانند خانواده و جامعه را درگیر این بیماری کنند و باید خیلی مراقب باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی وادارات، پرهیز از دوره‌همی و تجمع‌های ازجمله در عروسی و فاتحه اموات ضروری است تا زنجیره بیماری کرونا قطع شود.

بازیاری بیان کرد: یکی از مشکلات بیماری ویروسی زمانی است که وقتی حالت اپیدمی گرفت افرادی که مستعد و ایمنی کمتری دارند، بیشتر به آن مبتلا می‌شوند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر تاکنون ۸۷ بیمار و دو فوتی کرونایی داشته است.

کد خبر 517149

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha