مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
۰ نفر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: طی روزهای اخیر با افزایش دما، رکورد مصرف آب در ۵۰ سال اخیر زده شد و این امر بی‌سابقه بوده است.

مصرف آب

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا بختیاری اظهار داشت: در روز یازدهم خرداد مصرف آب تهران به ۳ میلیون و ۶۸۵ هزار متر مکعب رسید که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳ میلیون متر مکعب بوده است، رشد ۲۱.۵ درصدی را به ثبت رساند.

وی افزود: همچنین در روز دهم خرداد (شنبه) نیز ۳میلیون و ۶۱۳ متر مکعب آب مصرف شد که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: مصرف آب در روز جمعه ۹ خردادماه ۹۹ سه میلیون و ۵۶۰هزار مترمکعب بوده است؛ یعنی در هر ثانیه ۴۱ هزار و ۲۰۰ لیتر در تهران آب مصرف شده است که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نزدیک به ۱۳درصد افزایش یافته است.

وی گفت:  استفاده از سایه‌بان برای کولرهای آبی، بستن آب هنگام شست و شوی دست‌ها و مسواک زدن، جلوگیری از هدررفت آب و نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب از جمله مواردی است که به کاهش مصرف آب کمک می‌کنند.

بختیاری اضافه کرد: در هر شست و شوی ۳۰ ثانیه‌ای دست، ۱۵ لیتر آب مصرف می‌شود از این رو اگر در روز هر فردی ۱۰ مرتبه شست و شوی دست داشته باشد ۱۵۰ لیتر آب مصرف می‌شود.

  وی تاکید کرد: درست و بهینه مصرف کردن آب باید فرهنگسازی شود تا در روزهای گرم و با افزایش دمای تهران با مشکل کم آبی روبه‌رو نشویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطر نشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان تهران از زمان شیوع ویروس کرونا برای خدمت‌رسانی به مردم و کمک در رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی، قطعی آب نداشته است؛ از این رو متقابلا از تهرانی‌ها درخواست می‌کنیم که نسبت به مصرف آب مدیریت داشته باشند.

کد خبر 517105

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha