دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: روند شیوع ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان تغییرات جدی به خود گرفته و روند صعودی را طی می‌کند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر سید محمد هاشمی شهری دوشنبه ۱۲ خرداد بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان وضعیت کرونا را عادی تلقی نکنند و هشدارهای بهداشتی را مانند روزهای ابتدایی شیوع این ویروس مدنظر قرار دهند.

وی افزود: اگر مردم هشدارهای بهداشتی را رعایت نکنند قطعا وضعیت بحرانی تر و شرایط بیماری در سیستان و بلوچستان و خیم تر خواهد شد. متاسفانه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی منجر به وخیم تر شدن اوضاع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی زاهدان ادامه داد: در هر نقطه‌ای از استان که شیوع کرونا به‌صورت فزاینده باشد متخصصان و درمانگران  این دانشگاه در آن منطقه حضور خواهند یافت.

این مسئول تصریح کرد: شهروندان بالای ۶۰ سال، افرادی که بیماری‌های مزمن مثل دیابت یا بیماری‌های صعب العلاج و نقص سیستم ایمنی دارند از جمله افراد در معرض خطر محسوب می‌شوند. متاسفانه در میان افراد فوت شده بر اثر کرونا، تعداد افرادی که در گروه‌های در معرض خطر بودند، بیشتر است.

هاشمی تاکید کرد: تمامی مردم جامعه به‌ویژه افرادی که در گروه در معرض خطر قرار دارند باید بسیار مراقب سلامت خود باشند چون مهم‌ترین اصل در پیشگیری از کرونا توجه به اصول بهداشتی و خودمراقبتی است.

وی ادامه داد: رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی که در تجمع‌های اخیر شاهد آن بودیم احتمال افزایش موارد ابتلا را در پی دارد. اگرچه همکاران ما همچنان در آماده باش کامل هستند اما هر مورد ابتلای جدید به معنای در معرض خطر بودن تعداد زیادی از افرادی است که وی در مدت زمان ناقل بودن با آنان ارتباط داشته است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: تاکنون ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۷۹۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کوید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۱۱ مورد بستری و دو هزار و ۵ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر رسید.

این مسئول یادآور شد: تاکنون ۱۱۸ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۵۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون ۹۳۵ هزار و ۸۹۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

کد خبر 517100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha