دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

وزیر بهداشت در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، گفت: نمی‌دانید بر من چه سخت گذشت که بخواهیم حرم مطهر رضوی و سایر اماکن زیارتی را به‌دلیل کرونا ببندیم.

حرم مطهر رضوی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی امروز ۱۲ خرداد گفت: خدا را شاهد می‌گیرم،  گفتم یا امام رضا (ع) من از تو شرمسارم به من مهلت بده تا بتوانم جبران کنم و شیعه را با لطف خدا و تو از بلا حفظ کنم و بعد اولین باری که حرم رضوی گشوده شد، خودم به پابوسی تو بیایم.

وی افزود: تجربه بهداشتی بنده می‌گفت که در این شرایط سخت، باید کشور را دریابیم. این ویروس، بسیار چموش است و با هیچکدام از اجداد خود تشابهی ندارد. سارس و مرس با گرم‌تر شدن فروکش کردند، اما این ویروس با گرم شدن هوا، بیشتر چموش می‌شود. ما خودمان را برای این جنگ نابرابر آماده کردیم در حالیکه اروپا و آمریکا، این مساله را ساده انگاشت.

کرونا را به مرگ گرفتیم تا به تب راضی شود

وزیر بهداشت ادامه داد: ما اگر باد بود، آن را طوفان انگاشتیم، اما اروپا و آمریکا طوفان را نسیم دیدند. میزان تخت بیمارستانی و بخش‌های ویژه آمریکا به ازای هر هزار نفر حداقل ۸ برابر و میزان پرستار نسبت به تخت بیمارستانی در آمریکا، حداقل سه برابر ایران است.

نمکی بیان کرد: آمریکا ۱۱۴ میلیارد دلار و انگلیس ۲۲ میلیارد پوند برای بخش بهداشت و درمان شان برای مقابله با کرونا هزینه کردند در حالیکه در ایران با لطف و مرحمت مقام معظم رهبری، یک میلیارد یورو برای این حوزه در نظر گرفته شد که تاکنون حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از آن، اخیرا محقق شده است. اما ما قبل از شیوع کرونا، خودمان را آماده کردیم، وفاق و همدلی را توسعه دهیم و از ابزار عرفان، معنویت و عشق به کشور که در روزهای دفاع مقدس استفاده کردیم، بهره‌مند شدیم.

نفس کشیدن در خیابان‌های مشهد، زیارت حضرت رضا (ع) است

وی تصریح کرد: سلام و درود بی‌کران به ساحت مقدس آقا امام رضا (ع) داریم که امروز توفیق زیارت این بزرگوار، نصیب ما شد. ما وقتی در مُلک طوس نفس می‌کشیم، می‌گوییم امام رضا (ع) را زیارت کرده ایم البته در کودکی در کاشان به ما آموخته بودند که بعد از نماز، رو به آقا امام رضا (ع) برگردیم و سلام بدهیم و به آن هم زیارت امام هشتم می‌گفتیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: شاید سخت‌ترین، غم انگیزترین و ملال انگیزترین بخش مدیریت کرونا در کشور این بود که مجبور باشیم برای سلامتی مردم، صحن و سرای امام رضا (ع) را ببندیم و این تصمیم برای بنده که از کودکی با عشق امام رضا (ع) بزرگ شدم، خیلی دشوار بود.

نمکی اظهار کرد: روزی که رای اعتماد از مجلس گرفتم، بدون اطلاع هیچ کس حتی رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به محضر امام رضا (ع) مشرف شدم و زیارت کردم و با ایشان عهد و بیعت کردم که به منظور اعتلای فرهنگ اهل بیت تا نفس می‌کشم و جان دارم، تلاش کنم. ابتدای شیوع کرونا نیز نذر کردم تا وضعیت بهبود یافت به مشهد و حرم مطهر رضوی سفر کنم. این اولین سفر بنده بعد از شیوع کرونا در کشور از ۴ ماه گذشته است.

وی افزود: امروز که جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا برگزار شد، یکی از دوستان عنوان کرد که زائران امام رضا (ع)، از ساعت بازگشایی روز در صحن حرم مطهر رضوی، ناراحت و ناراضی هستند و وقتی این مطلب را شنیدم، تمام سلول هایم آتش گرفت که من باشم و زائر امام رضا (ع) در آفتاب بسوزد؟ به رئیس جمهوری گفتم باید به مشهد مقدس، خراسان رضوی سفر کنم تا ببینیم چگونه می‌توانیم راه را هموار کنیم تا خیالمان راحت باشد که شریک جرم در بیماری و مرگ زائر امام رضا (ع) نیستیم و هم این‌که راه را برای تسهیل زیارت آنها هموار کنیم.

کد خبر 517090

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha