مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

جانشین معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: آتش‌سوزی انبار ذغال در سرای دخان بازار زنجان از سوی ماموران آتش‌نشانی، اطفا و مهار شد.

آتش سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محسن پناهی، دوشنبه دوازدهم خرداد افزود: روز گذشته ۱۱ خرداد تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی مبنی بر مشاهده دود غلیظ در یکی از مغازه‌های سرای دخان، بلافاصله اکیپ اطفای حریق از ایستگاه چهار واقع در دباغ‌ها به محل حادثه اعزام شد.

وی اظهار کرد: با توجه به گستردگی حریق، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی نسبت به اعزام ۲ تیم کمکی اطفای حریق از ایستگاه یک مرکزی و ایستگاه بازار، اقدام کرد تا از گسترش و سرایت آتش به مغازه‌های اطراف و منازل مسکونی، جلوگیری شود.

پناهی تصریح کرد: باتوجه به اینکه در ساخت مغازه‌های اطراف انبار از سازه‌های چوبی استفاده شده بود بنابراین احتمال سرایت سریع حریق بسیار بالا بود.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان حاضر در محل حادثه وقتی مغازه‌ها و واحدهای مسکونی مجاور انبار را در معرض تهدید و خطر دیدند بلافاصله عملیات اطفاء حریق را آغاز کرده و مانع از سرایت و گسترش آتش شدند.

جانشین معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: اطفا و مهار حریق این انبار انباشته از ذغال از سوی آتش‌نشانان به مدت ۲ ساعت طول کشید اما بخشی از ذغال ها از بین رفت.

پناهی افزود: علت این آتش‌سوزی از سوی کارشناسان آتش‌نشانی زنجان در دست تحقیق و بررسی بوده و میزان خسارت وارده به این انبار نیز هنوز برآورد نشده است.

سرای دخان در بافت قدیمی جنوب شهر زنجان واقع در خیابان مسگرها، واقع است.

کد خبر 516981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha