دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۲۶
۰ نفر

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌ پزشکی کردستان گفت: اورژانس هوایی کردستان با انتقال سه مصدوم ناشی از حوادث مختلف به مرکز درمانی، جان آنها را نجات داد.

اورژانس هوايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  رضا پیرا افزود: یک‌شنبه ۱۱ خرداد تکنسین‌های پایگاه اورژانس هوایی استان شیفت پرمشقتی را پشت سر گذاشتند، اورژانس هوایی کردستان در مأموریتی صبح دیروز در روستای توریور از توابع منطقه ژاوه‌رود در کردستان، کوهنورد ۷۰ ساله را که در اثر سقوط دچار شکستگی ران و لگن شده بود توسط بالگرد در مدت زمان ۸ دقیقه‌ به بیمارستان کوثر سنندج منتقل کرد.

وی اظهارکرد: دومین ماموریت پایگاه‌ هوایی هم در روز ۱۱ خرداد انجام شد،  دختر بچه ۹ ساله در روستای اویهنگ در ۶۰ کیلومتری سنندج که در اثر سقوط از ارتفاع  ۵ متری دچار ترومای شدید سر و گردن شده بود در کمترین زمان ممکن به بیمارستان توحید اعزام شد.

پیرا در ادامه آخرین مأموریت این روز پر مشغله را انتقال خانمی ۶۷ ساله با کاهش سطح هوشیاری و عوارض ناشی از سکته مغزی از بیمارستان بوعلی مریوان به مرکز درمانی کوثر عنوان کرد.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در صورت اعزام و انتقال این بیماران به صورت زمینی، زمان انتقال بسیار طولانی و احتمال آسیب‌ها و عوارض بعدی بیشتر بود.

کد خبر 516870

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha