رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسفراین گفت: ۲ هزار متر مربع از علف‌زارهای این شهر ۶۰ هزار نفری خراسان شمالی از شنبه‌شب دهم خرداد تا صبح یکشنبه یازدهم خرداد در سه نوبت طمعه آتش شد.

آتش سوزی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمید قهرمانلو اظهار داشت: ۲ مورد از این آتش‌سوزی‌ها در زمین‌ها و علفزاری خیابان بهشت و یک مورد هم در خیابان خرمشهر اسفراین رخ داده است.

وی افزود: با توجه به شدت آتش‌سوزی‌ها در مناطق مذکور عملیات اطفای حریق در این مناطق از شنبه شب تا صبح امروز یکشنبه ۱۱ خرداد به طول انجامید.

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی اسفراین گفت: این آتش‌سوزی‌ها عمدی بوده و اهالی این مناطق برای در امان ماندن از خطر وجود مار و جوندگان اقدام به آتش زدن پوشش گیاهی زمین‌های خالی کرده‌اند.

وی افزود: امسال بارندگی‌های فراوان در اسفراین سبب رشد علف‌های هرز در زمین‌های خالی سطح شهر شده که با گرم‌تر شدن هوا و خشک شدن علف‌زارها خطر آتش سوزی افزایش پیدا کرده است.

قهرمانلو با بیان این‌که همراهی ورزش باد با آتش سوزی‌ها خطر گسترش آن را به سایر مناطق شهر افزایش می‌دهد، گفت: به همین علت نباید شهروندان اقدام به آتش زدن علف‌زارها کنند.

شهر اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شدقی بجنورد، خراسان شمالی قرار دارد.

کد خبر 516686

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha