مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

مدیرکل استاندارد استان البرز اعلام کرد که برای پیشگیری از حوادث، نظارت بر آسانسورهای ساختمان‌ها در این استان تخصصی‌تر شده است.

آسانسورهای حادثه ساز

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، فتانه شکرالهی یکشنبه ۱۱ خرداد افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۲۴ پرونده در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور استان البرز ثبت‌شده که این پرونده‌ها مورد بررسی کارشناسی و بازرسی‌های لازم قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل استاندارد البرز علاوه بر ساختمان‌های نوساز، وضعیت آسانسورهای ساختمان‌های قدیمی را موردبررسی فنی قرار می‌دهد.

مدیرکل استاندارد البرز افزود: مالکان می‌توانند از شرکت‌های معتبر و تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص بازرسی‌های دوره‌ای استفاده کنند.

وی بیان کرد: مردم باید نسبت به وضعیت ایمنی و استاندارد آسانسورهایی که استفاده می‌کنند، حساس باشند، اگر این حساسیت در جامعه در خصوص وضعیت ایمنی آسانسورها ایجاد شود، اداره کل استاندارد بهتر می‌تواند نسبت به ارائه خدمات اقدام کند.

شکرالهی تأکید کرد: اگر آسانسور با الزامات استاندارد منطبق باشد گواهینامه یک‌ساله برای آن صادر می‌شود اما در صورتی‌که این آسانسور از تعمیر و نگهداری مناسب ماهانه برخوردار نباشد به‌سرعت از شرایط استاندارد خارج می‌شود.

دبیر شورای استاندارد استان گفت: بعضی تصور می‌کنند پس از صدور گواهینامه یک‌ساله کار تمام‌شده و دیگر با این آسانسور کاری ندارند درحالی‌که طبق قانون پس از یک سال آسانسورها باید نسبت به اخذ گواهی ادواری اقدام کرده و در طول سال نیز الزامات و شرایط استاندارد را حفظ کنند.

وی افزود: مالکان، مهندسان و انبوه‌سازان به‌منظور رعایت الزامات فنی و تأمین ایمنی تجهیزات نصب‌شده و پیشگیری از بروز خطا در فرایند صدور پایان کار ساختمان، فقط با شرکت‌های دارای پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور صادره از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، قرارداد منعقد کنند.

شکرالهی از شهروندان استان خواست در صورت مشاهده آسانسور بدون تاییدیه استاندارد موارد را از طریق شماره ۱۵۱۷ اطلاع‌رسانی کرده و از مشاوره کارشناسی اداره کل در خصوص نحوه شروع استانداردسازی آسانسورها برخوردار شوند.

در سال‌های گذشته تاکنون حوادث متعددی درزمینهٔ سقوط و خرابی آسانسورها در استان البرز رخ‌داده که با مصدومیت و گاهی با مرگ شهروندان همراه بوده است.

کد خبر 516685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha