مدیرفرودگاه اراک روز یکشنبه ۱۱خرداد گفت: پرواز عسلویه به سبب مشکلات هندلینگ تقریبا یک سال و نیم متوقف شده بود که خوشبختانه در ۲ هفته اخیر از سرگرفته شده است.

فرودگاه اراک

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از تسنیم، رحیم حسین‌نسب با اشاره به وضعیت پروازها در فرودگاه اراک در استان مرکزی اظهار کرد: در ارتباط با بحث پرواز و فرودگاه چند شاخص وجود دارد، یک شاخص آن بحث عرضه و تقاضا است، در کشور و حتی شهر اراک تقاضا بسیار بالا بوده ولی در خصوص عرضه که همان هواپیماست با کمبود مواجه هستیم و تعداد هواپیمایی که مسافر جابه‌جا کند در کشور نسبت به تقاضا کمتر است.

وی افزود: به همین سبب شرکت هواپیمایی مقاصدی را برای پرواز انتخاب می‌کند که حداقل ۹۰ درصد استقبال تقاضا در آن مسیر  وجود داشته باشد، با این وجود توزیع عادلانه هواپیمایی در بین شهرها همواره مورد توجه شرکت هواپیمایی است.

مدیر فرودگاه اراک تصریح کرد: اولویت‌های پرواز در کشورهای مختلف متفاوت است، به عنوان مثال در کشور ما و بعضا شهر اراک پروازهای کاری و زیارتی در اولویت پروازهاست، از طرفی شهر اراک به سبب اینکه قطب صنعتی بوده پروازهای کاری آن نیز بالاست، پروازهای عسلویه، کربلا و مشهد مقدس در اراک استقبال چشمگیری داشته، پرواز عسلویه به سبب مشکلات هندلینگ تقریبا یک سال و نیم متوقف شده بود که در دو هفته اخیر از سرگرفته شده است.

حسین‌نسب بیان کرد: درخصوص پرواز مشهد مقدس برای ۱۶ اسفند ۹۸ دو پرواز یعنی چهار رفت و برگشت پیش‌بینی شده بود ولی به سبب شیوع کرونا حتی پرواز ۱۶ اسفند نیز متوقف شد، ان‌شاءالله با پایان کرونا و باز شدن اماکن مذهبی و کربلا پروازهای این فرودگاه هم شروع می‌شود.

وی ادامه داد: پروازهای سیاحتی را نیز در دستور کار داریم به سبب اینکه برخی مسیرهای هوایی برای شرکت هواپیمایی نشناخته است و هزینه‌بر بوده منتظر متقاضی از طرف چارترها هستیم.

ساختمان فرودگاه اراک ظرفیت انجام ۴ برابری پروازهای فعلی را دارد | فرودگاه اراک به لحاظ تجهیزات ضعیف است

مدیر فرودگاه اراک خاطرنشان کرد: برنامه‌های جامع  کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت از سوی شرکت هواپیمایی پیش‌بینی شده و به تناسب توسعه خدمات ارائه می‌شود، از لحاظ ساختمان و ترمینال خوشبختانه ظرفیت فرودگاه اراک می‌تواند چهار برابر پروازهایی که امروز از فرودگاه انجام می‌شود را داشته باشد ولی در بحث تجهیزات فرودگاهی ضعیف هستیم و ظرفیت پایینی داریم.

کد خبر 516674

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha