معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران درباره علت خروج قطارهای مسافربری و باربری از خط آهن و احتمال ریل‌دزدی توسط معتادان متجاهر توضیحاتی داد.

واژگونی قطار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی است که جمع آوری معتادان متجاهر توسط نیروی انتظامی در حال انجام است و برای پاکسازی محلات و شهرهای نقاط مختلف کشور طرح‌های گوناگون جمع آوری معتادان و کارتن خواب‌ها در حال اجراست.

حال به گفته فرماندهان نیروی انتظامی، پلیس در امر جمع آوری معتادان متجاهر دست تنهاست و در این زمینه نهادهای ذیصلاح کوتاهی می‌کنند و پس از جمع‌آوری معتادان برنامه خاصی ندارند و در ادامه معتادان پس از بازپروری در کمپ‌ها، در کوتاه‌ترین بازه زمانی ترخیص می‌شوند و دوباره به سطح شهرها بازمی‌گردند.

بازگشت معتادان به سطح شهر تبعات جبران‌ناپذیری به همراه دارد، چرا که این افراد برای تهیه موادمخدر خود دست به هر اقدامی می‌زنند، از فروش اموال سرقتی، دیواره‌های صوتی در بزرگراه‌ها تا کیف قاپی و انواع و اقسام سرقت از شهروندان.

هفته گذشته بود که قطار مسافربری مشهد - همدان در شهر پرند استان تهران از مسیر خود خارج و در دره واژگون شد. با اینکه تاکنون علت اصلی این حادثه از سوی مسئولان امر به صورت رسمی اعلام نشده است، اما این احتمال وجود دارد که نبود ریل راه آهن در مسیر قطار، عامل اصلی واژگونی قطار مسافربری باشد.

از طرفی اگر این احتمال را بدهیم که علت این حادثه نبود ریل در مسیر راه آهن باشد، ذهن‌ها به سمت معتادان متجاهر و سرقت ریل‌های راه آهن می‌رود.

همان طور که بیان شد، معتادان متجاهر برای تأمین مواد مصرفی خود دست به هر اقدامی می‌زنند و ریل دزدی و فروش آهن‌های ریل راه آهن به ضایعاتی‌ها، یکی از راه‌های تأمین وجه مورد نیازشان برای تهیه موادمخدر است.

گفتنی است که روز جمعه هفته گذشته هم قطار باری در منطقه آپرین اسلامشهر از مسیر اصلی خود منحرف شد که خوشبختانه تلفات جانی به همراه نداشت.

  • علت واقعی خروج قطارهای مسافری و باری از ریل

سرهنگ مهدی سرپناه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران در خصوص وقوع دو حادثه‌ خروج قطارهای مسافربری و باری از ریل اصلی طی هفته گذشته در پرند و آپرین اسلامشهر اظهار کرد: کارشناسان در حال بررسی علت وقوع این دو حادثه هستند.

وی در واکنش به احتمال ریل دزدی توسط معتادان متجاهر و در پی آن وقوع حادثه برای دو قطار مسافر بری و باری در غرب استان تهران، گفت: نمی‌توان به صورت قطعی اعلام کرد که علت اصلی وقوع این دو حادثه نبود ریل یا ریل‌دزدی بوده است. احتمال دارد که این موضوع عامل اصلی وقوع حادثه باشد.

به گفته سرهنگ سرپناه، نهادهای رسمی در حال بررسی علت وقوع این دو حادثه هستند و پس از بررسی قطعا این موضوع به اطلاع همگان خواهد رسید. بنابراین باید منتظر اعلام رسمی علت وقوع حادثه بمانیم.

  • جمع‌آوری معتادان

سرهنگ سرپناه در بخش دیگری از صحبتش به جمع‌آوری معتادان متجاهر هم اشاره کرد و گفت: با دستور صریح و قاطع سردار خانچرلی فرمانده انتظامی غرب استان تهران طرح‌های ما برای جمع آوری معتادان متجاهر و شناسایی و دستگیری عمده فروشان موادمخدر در غرب استان در حال اجراست و در این خصوص جمع آوری، دستگیری و کشفیات قابل‌توجهی داشته‌ایم.

وی افزود: به تمامی کلانتری‌های حوزه استحفاظی غرب استان تهران دستورهایی مبنی بر جمع آوری معتادان متجاهر ابلاغ شده و دایره‌های تجسس کلانتری‌ها به صورت شبانه روز در حال انجام ماموریت‌های خود هستند.

سرهنگ سرپناه با بیان اینکه نیروی انتظامی این آمادگی را دارد که ظرف ۴۸ ساعت معتادان متجاهر را جمع آوری کند، تصریح کرد: متاسفانه متولیان امر پس از جمع آوری معتادان متجاهر، کم کاری می‌کنند و پلیس را در انجام این وظیفه تنها می‌گذارند.

وی افزود: نیروی انتظامی در خصوص معتادان متجاهر وظیفه دارد که این افراد را جمع آوری و تحویل متولیان دیگر که در بحث نگهداری آن‌ها و بازپروریشان نقش دارند، بدهد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه نیروی انتظامی متولی تأمین نظم و امنیت در سطح شهر است، گفت: تولید امنیت برعهده سازمان‌ها و نهادهای دیگر جامعه است که باید در کنار پلیس همکاری کنند.

وی افزود: نهادهای دولتی و غیردولتی، سازمان‌های مردم نهاد و دیگر ارگان‌‎ها در بحث بازپروری و نگهداری از معتادان متجاهر مسئول هستند که متأسفانه در این رابطه کم کاری‌هایی از سوی این نهادها مشاهده می‌شود.

کد خبر 516648

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha