مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: آموزش‌های مجازی دانش‌آموزان این استان که از ابتدای اسفند ۹۸ و با شیوع کرونا آغاز شده بود، تا پایان هفته دوم خرداد ۹۹ به پایان خواهد رسید.

آموزش مجازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی زینی‌وند روز یکشنبه ۱۱ خرداد در کارگروه مجازی اطلاع‌رسانی و تبلیغات کرونای استان ایلام اظهار کرد: تا پیش از شیوع کرونا ۸۰ درصد کتاب‌های درسی دانش‌آموزان آموزش داده شده بود و مابقی مطالب آموزشی از طریق مجازی یا درس‌نامه توسط معلمان به دانش‌آموزان ارائه شد.

وی یادآور شد: بر اساس ارزیابی‌های انجام‌گرفته بیش از ۹۸ درصد مدیران و  ۱۰۰ درصد مدارس عضو شبکه شاد هستند و بیش از ۹۰ درصد معلمان نیز عضو شبکه شده و از این طریق آموزش‌های خود را به دانش‌آموزان ارائه کرده‌اند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام بیان کرد: با توجه به اینکه همه دانش‌آموزان به‌ویژه مناطق دورافتاده دسترسی به اینترنت و گوشی هوشمند نداشتند راهکارهای دیگری تدوین شد و از ۲۰ اردیبهشت ماه کلاس‌ها به صورت موردی با رعایت پروتکل و فاصله اجتماعی در این مناطق تشکیل شدند.

وی اظهار کرد: از طرفی نیز درس‌نامه هم توسط معلمان این مناطق تهیه و به دانش‌آموزان ارائه شد تا وقفه‌ای در روند تحصیلی دانش‌آموزان ایجاد نشود.

 آموزش مجازی سال آینده تعطیل نمی‌شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش ارائه آموزش‌های مجازی در کنار آموزش‌های کلاسی به دانش‌آموزان است و در این زمینه تداوم آموزش‌های مجازی در دستور کار قرار دارد.

زینی‌وند اظهار کرد: سال تحصیلی آینده نیز شبکه شاد همچنان فعال خواهد بود و اگرچه  نواقصی دارد، استفاده از این شیوه در آموزش سال تحصیلی آینده در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، برای نظارت دقیق‌تر بر روند آموزش‌ها، مدارس استان به ۶ قطب تقسیم شده است تا نظارت بیشتری بر روند آموزش‌های دانش‌آموزان ایجاد شود.

زینی‌وند بیان کرد: سلامت دانش‌آموزان و اولیای مدارس اولویت نخست است و ارائه آموزش‌های تحصیلی در اولویت دوم قرار دارد.

حضور ۱۲ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در کلاس‌های رفع اشکال

وی همچنین به برپایی کلاس‌های درس حضوری در برخی نقاط شهری و روستایی استان اشاره کرد و گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز در کلاس‌های درس حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای رفع اشکال شرکت کرده‌اند.

وی تعداد کلاس‌های حضوری برپا شده در مدارس مناطق شهری را ۵۰۷ مدرسه با یک هزار و ۳۱۰ کلاس درس و پنج هزار و ۵۷۲ دانش‌آموز و شمار کلاس‌های درس مناطق روستایی را  ۷۰۴ مدرسه با یک هزار و ۲۱۹ کلاس درس و شش هزار و ۷۲۲ دانش‌آموز عنوان کرد.

آزمون های مقاطع سوم متوسطه اول و دوم حضوری برگزار می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام همچنین در خصوص آزمون‌های پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی، آزمون‌ها برابر شیوه‌نامه ارسالی برگزار می‌شود و بر این اساس مقاطع ابتدایی به صورت توصیفی، مقطع اول و دوم متوسطه اول و دوم غیرحضوری و پایه‌های سوم متوسطه اول و دوم حضوری باید برگزار شوند.

به گفته وی، آزمون‌های مقطع سوم متوسطه دوم در ۹۰ حوزه امتحانی با ۶ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهند شد.

۱۰۰ هزار دانش‌آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.

کد خبر 516586

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha