یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
۰ نفر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از برگزاری جشنواره ورزش‌های هوایی در تاریخ ۲۹ تا ۳۱ مرداد ماه در این استان خبر داد.

جشنواره

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سید امین قاسمی یکشنبه ۱۱ خرداد در جمع خبرنگاران گفت: لرستان با توجه به جغرافیا و اقلیم خوش آب و هوا از ظرفیت‌های ویژه‌ای در زمینه گردشگری دارد و برگزاری این جشنواره می‌تواند در بهتر معرفی شدن جاذبه‌های گردشگری استان تأثیرگذار باشد.

وی از «پاراگلایدر»، «کاید»، «بالن» و چند رشته آموزشی صنعت هوانوردی عمومی در برگزاری این جشنواره نام برد و اظهار کرد: در این جشنواره علاوه بر مسابقات ورزشی، غرفه‌های صنایع دستی و برنامه‌های مختلف تفریحی دیگری نیز در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: فرودگاه خرم‌آباد در زمینه توسعه ورزش‌های هوایی آمادگی کامل دارد. این حرکت موجب رشد صنعت هوانوردی عمومی کشور بوده و به طور کلی سه کارکرد اساسی توسعه زیرساخت و فناوری هوانوردی، سرمایه گذاری در ورزش‌های هوایی در فرودگاه خرم آباد و در نهایت سرمایه گذاری در بحث گردشگری و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت.

این مسئول یادآور شد: جشنواره ورزش‌های هوایی با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال در محل فرودگاه خرم‌آباد برگزار می‌شود. ابتدا قرار بود این برنامه در فصل بهار همزمان با شکوفایی بهشت لرستان برگزار شود که به خاطر شیوع کرونا و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده به ۲۹ تا ۳۱ مردادماه موکول شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: استانداری لرستان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرودگاه خرم آباد، شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان، سازمان‌های مردم نهاد و اداره کل ورزش و جوانان در برگزاری این جشنواره مشارکت خواهند داشت. مجموعه گردشگری حامی، متشکل از دو شرکت گردشگری، یک شرکت عمرانی، یک مؤسسه آموزشی، پژوهشی، گردشگری و دو سارمان مردم نهاد گردشگری با رویکرد توسعه صنعت گردشگری و اشتغالزایی مجری برگزاری این رویداد ملی در لرستان خواهند بود.

کد خبر 516576

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha