مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵
۰ نفر

مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از بازگشایی بیت تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی در شهرستان خمین خبر داد و گفت: زائران و گردشگران مجاز به بازدید از این بیت تاریخی شدند.

بیت امام خمینی، خمین

به گزارش همشهری‌آنلاین، حجت‌الاسلام سید «جواد رضوی» شنبه ۱۰ خرداد در گفت‌وگو با ایرنا افزود: این بنای تاریخی و معنوی به دلیل شیوع ویروس کرونا و با هدف حفظ سلامتی گردشگران و بازدیدکنندگان در اسفند پارسال تعطیل شد.

وی بیان کرد: پس از بازشگایی موزه ها و اماکن فرهنگی با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا؛ بیت تاریخی امام خمینی(ره) نیز با رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بازگشایی شد.

مسئول موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمین(ره) در خمین اظهار داشت: بیت تاریخی امام راحل برخلاف نوروز سال‌های گذشته، امسال به دلیل شیوه ویروس کرونا بازدید کننده نداشت.

حجت‌الاسلام رضوی گفت: ۲۷۰ هزار نفر گردشگر داخلی در قالب کاروان، اردوهای دانشجویی و دانش آموزی و گروه‌های خانوادگی پارسال از این بنای تاریخی دیدن کردند.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) در خمین افزود: ۳۰۰ نفر از بازدیدکنندگان  این بنای تاریخی نیز از گردشگران خارجی از کشورهای سوئد، اتریش، چین و آلمان بودند.

بیت تاریخی امام خمینی (ره) عمارتی چهار هسته‌ای است که بر خلاف معماری خانه‌های سنتی ایرانی حیاط در مرکزیت نیست بلکه در اضلاع آن قرار گرفته است. این بیت تاریخی در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر حدود ۲۰۰ سال پیش ساخته و به شماره ‌ ۱۷۴۶ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

سنگ‌نگاره‌های تیمره، گور دخمه‌ای، قبرستان‌ها و کلیسای ارامنه، کبوترخانه‌ها، دستکندهای زیرزمینی، قلعه‌های تدافعی، قلعه سالار محتشم، تیمچه بازار، مسجد جامع و ۲۴ بقعه متبرکه از مهم‌ترین آثار تاریخی خمین، استان مرکزی است.

کد خبر 516373

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha