پهپادهای غارتگر اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا که معمولا برای شکار تروریست‌ها در منطقه خاورمیانه استفاده می‌شوند، برای زیر نظر گرفتن معترضان قتل جورج فلوید راهی شهر مینیاپلیس شدند.

پهپادهاي غارتگر گمرك آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی میل، اقدام اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا در فرستادن پهپادهای غارتگر خود به شهر مینیاپلیس با انتقادهای گسترده گروه‌های حقوق بشری مواجه شده است. آنها معتقدند این اداره حق و اجازه ندارد پهپادهای غارتگر را برای شکار کردن معترضان استفاده کند و پرنده‌های بی‌سرنشین را تا بیش از فاصله مجاز ۱۸۵ کیلومتری پرواز دهد.

شهروندان مینیاپلیس که برای اعتراض کردن به قتل دردناک یک سیاهپوست ۴۶ ساله چهار شبانه‌روز است به خیابان می‌آیند، صبح روز جمعه پهپادهای غارتگر را در فاصله شش هزار متری زمین دیدند که در حال گشت‌زنی هستند. اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا با تایید پرواز این پهپادها اعلام کردند آنچه رخ داده، به درخواست نهادهای فدرال برای ارائه تصاویر زنده از درگیری‌ها و آشوب‌های مینیاپلیس بوده است.

یکی از گزارشگران تحقیقی به نام جیسن پالادینو از نخستین کسانی بود که متوجه پرواز پهپادها در آسمان مینیاپلیس شد. پهپادهای غارتگر از پایگاه هوایی گرند فورکس در داکوتای شمالی بلند شده بودند و بین ساعت ۱۰ صبح و ۱:۱۵ ظهر در آسمان گشت می‌زدند. از این پهپادها معمولا برای گشت‌زنی در نوار مرزی به ویژه گمرک‌های آمریکا استفاده می‌شود و دوربین آنها می‌تواند از فاصله ۷۵۰۰ متری تصاویر روی زمین را با بهترین کیفیت بگیرد.

کد خبر 516353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha