شهردار نقده گفت: ویروس کرونا درآمد رانندگان تاکسی این شهرستان را نصف کرد.  

تاکسی

به گزارش هشمهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی ثروت، شهردار نقده در استان آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به کاهش تردد مسافر درون شهری به علت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، میزان درآمد رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری با کاهش ۵۰ درصدی رو به رو بوده و این مهم بر گذران زندگی و معیشت آنان تاثیر گذاشته است.  

وی اضافه کرد: ۴۱۷ دستگاه تاکسی درون شهری، ۲۶۵ تاکسی تلفنی درون شهری، ۶۷ تاکسی مسیر نقده ـ محمدیار و ۸ تاکسی ون در نقده به ارائه خدمات می‌پردازند، حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد این رانندگان، تنها منبع درآمد و گذران زندگی شان از همین بخش بوده که بیشترین آسیب را از شرایط به وجود آمده متحمل شده‌اند.  

ثروت تصریح کرد: طبق برآوردهای به عمل آمده، در شرایط عادی و در روزهای قبل از شیوع ویروس کرونا، تعداد مسافرانی که از هر تاکسی درون شهری استفاده می‌کردند ۱۲۰ نفر و تعداد سرویس یک تاکسی آژانس تلفنی ۲۰ سرویس بوده است که با شیوع این ویروس و محدودیت‌های اعمال شده این میزان به ترتیب به ۶۰ مسافر و ۱۰ سرویس کاهش یافته است.  

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تردد درون شهری یا به بخش‌های تابعه شهر از الزامات مهم برای فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و اداری است، و همه بخش‌های حمل و نقل عمومی با خسارت مواجه بوده‌اند، اما می‌توان گفت که تاکسی‌های درون شهری و آژانس‌های تلفنی بیشترین خسارت را در بخش حمل و نقل عمومی متحمل شده‌اند.  

ثروت در رابطه با اقدامات انجام شده در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامت مسافران و رانندگان اظهار کرد: به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان ابلاغ شده است که بیش از ۳ مسافر سوار نکنند و در ارائه خدمت به شهروندان نکات بهداشتی را رعایت کنند.  

وی اضافه کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا، هر روز یا چند روز یک بار با استقرار اکیپ‌های مخصوص در معابر شهری نسبت به ضدعفونی ناوگان عمومی، تاکسی‌های درون شهری و بین شهری و آژانس‌های تلفنی، اقدام شده است.  

شهردار نقده به نوسازی حمل و نقل عمومی عمومی نیز اشاره کرد و گفت: نوسازی تاکسی‌های فرسوده با سن بالای ۱۰ سال در دستور کار این شهرداری قرار دارد و تا به حال نیز حدود ۶۰ درصد از تاکسی‌های فرسوده نوسازی شده است.  

کد خبر 516319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha