شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
۰ نفر

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: اکنون با افزایش تعداد مبتلایان، موارد بستری و متاسفانه مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان روبرو هستیم.

مبتلایان به کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمود رضا مرادی شنبه دهم خرداد در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در سرسرای شهدای دولت استانداری افزود: باوجوداینکه تا دو هفته پیش سیر نزولی در تعداد مبتلایان و فوتی‌ها داشتیم، اما اکنون با افزایش تعداد مبتلایان، موارد بستری و متاسفانه مرگ‌ومیر روبرو هستیم.

وی اظهار کرد: این افزایش آمار، نشان‌دهنده کم‌توجهی مردم و عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی است، این روند موجب شده استان کرمانشاه در وضعیت هشدار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: شلوغی پارک‌ها و بازارها و عدم رعایت موازین بهداشتی در وسایل حمل‌ونقل عمومی و همچنین برگزاری مراسم ترحیم و عروسی از جمله مواردی است که روند شیوع کرونا در استان را افزایش داده است.

مرادی گفت: پیش‌بینی‌های لازم برای احتمال ازدیاد موارد بستری انجام شده و ظرفیت تخت‌های بستری و ICU در بیمارستان‌های گلستان و فارابی افزایش‌یافته است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تا روز ۹ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلابه کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، ۵۴۷ مورد بستری و دو هزار و ۲۷۲ مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.  

کیانوش جهانپور افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر رسید و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۶۷۷ نفر رسید.

وی اظهار کرد: استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان و مازندران در وضعیت هشدار قرار دارند.

کد خبر 516252

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha