شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
۰ نفر

کارشناس انرژی گفت: برخی منابع غیررسمی از دریافت محموله طلا در قبال فرآورده‌های نفتی ونزوئلا خبر دادند که در این خصوص مشکلی برای جابه‌جایی حتی با پول وجود ندارد.

نفتکش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان رضا مقیمی با اشاره به صادرات بنزین به ونزوئلا اظهار کرد: کارت سوخت و شیوع بیماری کرونا باعث کاهش مصرف سوخت در کشور شده است، مشکلات در ذخیره‌سازی بنزین از سوی دیگر و محدودیت‌های بین‌المللی، ایران را برای افزایش مبادلات انرژی با ونزوئلا سوق می‌دهد.

این کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: کشور ونزوئلا از گذشته تحت تحریم‌های غیرقانونی آمریکا قرار گرفته و این اقدامات باعث کاهش تولید بنزین در این کشور شده و معامله با این کشور برای دو طرف برد_ برد است.

وی افزود: علی‌رغم تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، فعالیت واحدهای پتروشیمی مانند گذشته ادامه دارد و علاوه بر تامین روزانه بنزین با مازاد تولید نیر مواجه است که این همپوشانی با وجود هزینه‌های حمل ونقل می‌تواند به نفع دو کشور باشد.

وی افزود: تولید بنزین و میعانات گازی زنجیروار به هم متصل هستند، ظرفیت تولید بنزین کشور با احداث پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس رشد چشمگیری داشته و کاهش تولید بنزین منجر به کاهش میعانات گازی و از سوی دیگر کاهش تولید از میادین گازی می‌شود.

مقیمی عنوان کرد: افزایش تولید بنزین فرصت مناسبی برای صادرات و تامین منابع مالی برای بودجه کشور است.

این کارشناس حوزه انرژی بیان کرد: تحریم‌های اعمال شده بر ایران و ونزوئلا و مبادلات این دو کشور می‌تواند الگوی مناسب برای سایر کشورهای که مورد تحریم آمریکا قرار گرفته اند، باشد.

وی ادامه داد: برخی کشورهای آمریکای جنوبی مانند کوبا با محدودیت‌های اقتصادی مواجه هستد، این کشورها نیز می‌توانند از این مدل تجارت برای دور زدن تحریم‌های ظالمانه آمریکا استفاده کنند.

مقیمی تصریح کرد: برخی از منابع غیررسمی از دریافت محموله طلا در قبال فرآورده‌های نفتی ونزوئلا خبر دادند که در این خصوص مشکلی برای جابجایی حتی با پول وجود ندارد.
 
گفتنی است؛ ۷۰ روز پیش، یعنی در ۲۳ اسفند سال گذشته، ۵ نفتکش ایرانی با نام‌های «فورچون»، «فارست»، «فاکسون»، «پتونیا» و «کلاول» با پرچم ایران از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان با محموله ۶۰ میلیون گالن بنزین تولید داخل، عازم ونزوئلا شدند.

کد خبر 516156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha