مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: به محض اعلام‌شدن وضعیت سفید در استان، سینماها بازگشایی خواهند شد.

سینما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم. ابراهیم شریفی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به مصوبات اخیر ستاد ملی کرونا با عنایت به پروتکل‌های مطرح شده از سوی وزارت درمان و بهداشت، سینماهای شهرهایی که ستاد ملی و استانی برای آن‌ها وضعیت سفید اعلام کنند، می‌توانند با همکاری و هماهنگی ستاد مقابله با کرونای استان و رعایت اصول بهداشت بازگشایی شوند و اکران عمومی خود را آغاز کنند.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: چیدمان افراد حاضر در سینماها روی صندلی‌ها باید دو در درمیان باشد و نسبت به ردیف‌ها باید چیدمان ضربدری داشته باشند.  

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک و دستکش برای کارکنان سینما الزامی است، سینماها، کلیپ‌های آموزشی با موضوع چگونگی رعایت اصول بهداشتی در مقابل کرونا را قبل از نمایش فیلم پخش می‌کنند.  

شریفی افزود: برای استفاده تماشاگران، صابون و مواد ضدعفونی‌کننده در دسترس قرار می‌گیرد و همچنین تماشاگران هنگام ورود به سینما تب‌سنجی می‌شوند.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان بیان کرد: سالن نمایش فیلم، سالن انتظار و سرویس‌های بهداشتی و کلیه مکان‌های مورد استفاده تماشاگران به طور مستمر پاکسازی و گندزدایی می‌شوند.  

وی گفت: تاکنون فقط ابلاغیه بازگشایی سینماها به دست ما رسیده است و وضعیت سفیدی برای استان اعلام نشده که به محض اعلام این وضعیت، سینماها باز خواهند شد.  

شریفی افزود: هیچ مشکلی برای تهیه مواد ضدعفونی‌کننده، دستکش، ماسک و ضدعفونی‌کردن سطوح سینما به صورت مستمر وجود ندارد.  

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیل‌بودن چند ماهه و ضرر زیادی که سینماها متقبل شدند، بهتر است دستگاه‌های تب‌سنج و موارد موردنیاز، از طریق بهداشت و درمان در اختیار سینماداران قرار بگیرد.  

کد خبر 516147

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha