مراسم ختم شب سوم و هفتم فوت رومینا اشرفی دختر ۱۳ ساله‌ای که به دست پدرش به قتل رسیده عصر جمعه نهم خرداد ماه با حضور خانواده و منسوبین او به صورت خصوصی برگزار شد و نزدیکان و فامیل او با حضور بر مزارش، یاد او را گرامی داشتند.

رومينا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بخشدار حویق تالش در این زمینه گفت: : طبق رسم دیرینه در بخش حویق، شب سوم و هفتم متوفی به طور همزمان در شب سوم وفات برگزار می شود و این روزها به دلیل ضرورت مقابله با شیوع بیماری کرونا، مجالس ترحیم در مساجد برگزار نمی شود و مراسم ختم مرحوم رومینا نیز با حضور خانواده اش به طور خصوصی بر مزارش برگزار شد.

وی با اشاره به برخی شائبه ها و شایعات در زمینه اختلاف مذهبی خانواده رومینا و پسر مورد علاقه اش گفت : ازدواج دختر و پسر شیعه و سنی در بخش حویق و مناطق اطراف که از مناطق تلفیقی است، امری مرسوم بوده و بر خلاف اظهارات خواستگار رومینا، اهل تسنن بودن وی علت مخالفت پدر دختر با ازدواج او یا انگیزه قتل نبوده ‌است.

کاظم رزمی افزود: در قضیه قتل رومینا اشرفی به دست پدرش در بخش حویق تالش، ادعای خواستگار رومینا مبنی بر اینکه اهل سنت بودن وی نیز از دلایل مخالفت پدر رومینا با ازدواج با او بوده، در واقع نوعی فرافکنی است و واقعیت ندارد.

وی ادامه داد: به دنبال این سخنان غیرواقع خواستگار رومینا که در گفت و گو با یکی از شبکه های اجتماعی محلی مطرح شده بود ، بسیاری از معتمدان و اهالی ویزنه و حویق با تماس تلفنی یا دیدار حضوری با بخشداری، نسبت به این حاشیه سازی و ربط دادن قضیه قتل به تفاوت مذهب خانواده دختر و پسر، ابراز ناراحتی و گلایه کردند.

بخشدار حویق تالش افزود: حجت الاسلام سید محمدتقی غضنفری امام جمعه حویق نیز در خطبه های نماز جمعه با صراحت اعلام کرد که موضوع اهل تشیع یا تسنن بودن دختر یا پسر در قضیه قتل رومینا هرگز مطرح نیست و دلیل این جنایت، اختلاف سنی زیاد رومینا و خواستگار او، مخالفت پدر به دلیل این اختلاف سنی و بحث های درون خانواده بوده است.

او بیان کرد: مرحوم رومینا ۱۳ سال و خواستگارش حدود ۲۹ سال سن داشته و فاصله سنی آنها روشن و مشخص است اما اظهار نظر فرافکنانه خواستگار، بهانه ای برای حاشیه سازی برخی رسانه های معاند و خارجی شده است.

وی گفت: هم اهالی شیعه و هم اهالی سنی منطقه از  واقعه قتل رومینا بسیار ناراحت هستند و برای تسلی خاطر خانواده داغدار ابراز همدردی می کنند و پرونده قتل در مراجع قضایی مسیر قانونی خود را طی می کند.

وی ادامه داد: بخش حویق و سایر بخش های شهرستان تالش، مظهر برادری و وحدت اهل سنت و شیعه هستند و برادران و خواهران شیعه و سنی در این مناطق همواره با صمیمیت و مهربانی در کنار هم زندگی می کنند.

قتل رومینای ۱۳ ساله به دست پدرش که چند روز قبل در بخش حویق تالش اتفاق افتاد، بحث داغ بسیاری از پایگاه های خبری و شبکه های اجتماعی شده است.

بخش حویق از توابع شهرستان تالش ۳۲ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 516121

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    37 6
    اگر چه به ظاهر قتل توسط پدر انجام شد ولی در واقع قاتلین کسانی هستند که قبل از ان با زبان و حرف های نیش دارشان باعث این اتفاق شدند وحالا هم بعد از این اتفاق در پوست قاضی حکم صادر می کنند وقصه می بافند . ایا وقت آن نرسیده که قدری تعقل وتامل کنید .
  • حسین IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    29 11
    کم مانده به قاتل یک جایزه هم اهداکنند
    • بهاره IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      13 2
      واقعا اون دختر حق داشت زندگی کنه اما پدرش این حق رو از این دختر مظلوم گرفت و اونو کشت خدا به مادرش صبر به پدرش فکر و به دوست پسرش غیرت بده
  • مژگان IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    40 5
    لعنت به مذکرهای نامردیکه تعصب و بی غیرتی و هوسرانیهایشان باعث نابودی زنان دختران مظلوم میشود
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    28 5
    متاسفانه از اين قتلها زياد انجام ميشه اين يكي رسانه اي شده خداوند همه ما را به راه راست هدايت كند
  • US ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    15 1
    خدا رحمتش كند، براي شادي روحش فاتحه بخوانيد
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    12 0
    کاملا از قیافه و حرفای این پسره پیداس چه نامرد شیاد دروغگوییه توقعی هم جزاین ازش نیست اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد
  • مرتضی IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    11 3
    این متن اصلا به رومینا بیچاره ربطی نداشت چون متاسفانه مثل همیشه بیشتر به حواشی سیاسی و مذهبی پرداخته شده تا اصل قضیه وریشه یابی موضوع!!و انگا که نه انگار یک دختر ازمن از شما از همه به طرز فجیع کشته شده!!!
  • محمدی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    18 1
    همه باید هوای بچه هامون. رو داشته باشیم دختر و پسر هم فرق نداره ولی چون دختر روحیه ی عاطفی ولطیف تری داره محبتهای پدرانه ومادرانمون رو ازشون دریغ نکنیم تشنه ی محبتن. خودمون. سیرابشون کنیم تا دنبال چشمه هایی که. چیزی جز. سراب و نابودی نیست..نروند
  • طاها IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    11 0
    باباجان جمع کنید این خبررا هرشبکه برید فقط قظعه رومینارنوشته چه کاربه خانواده مردم دارید:یکنفرداعیش دران منطقه پیدا شده سر یک دختربچه بریده علت باید ریشه یابی بشه دلیل چه بوده علت چه بوده :کسی که فوت کرده مجلس ترحیم میگرن این نشود خبر :همدردی میکنم بامادرایشون خدایش رحمت کنند
  • مهدی تبریز IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    10 3
    سلام .من اگه جای پدر این مرحومه رومینا خانوم بودم یه شرط ساده میزاشتم میگفتم ۲۰ سالت که شد عروسی کنین تا اون زمون دختر به بلوغ فکریش میرسید خودش یه تصمیم برا زندگیش میگرفت پدر باید با ناز دخترش بازی کنه خیلی ها ارزوی داشتن یه دختر رو دارن ربطی به غیرت نداره غیرت و بد به ماها یاد دادن من اذریم غیرتم خیلی خیلی زیاده مفهوم غیرت پول جیبته نون بازو و ادب و معرفته که باید برا خونوادت هر کاری بکنی که شاد باشن نه با داس دخترو بکشم .من خودم ۳۵ هنوز ازدواج نکردم ولی اگه ازدواج کنم از خدا دختر میخوام .پدر اون دختر باید شدید مجازات بشه نکشنش دستبند پا بند بزمن ببرن عروسی دخترای مردمو با چشمش ببینه از عذاب وجدان بترکه .رومینا خانوم خدا رحمتت کنه قدرتو ندونستن .
  • جعفر IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    11 13
    بابا خوب کارش میکنه واقعا پدرش مرد بود ...دخترک کثیف
    • انسان IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
      0 3
      سلام.بد بخت .عصر جاهلیت خود تویی.برو اول از خدا عذر بخواه بعد۶ از روح آن بچه که کلمه ی کثیف را به کار میبری.قرآن بخون ببین توش چی نوشته.تهمت ظن بد و...چه حکمی دارن.بعد یاد نوجوانی خودت هم بیفت ولی با خودت رو راست باش .ببین چه جوری بودی و افکار و احساسات خودت چطور بودن؟
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    7 0
    دخترک بیچاره،قربانی سو استفاده وهوسرانی اون نامرد شده،از سن کم وبی تجربگیش سو استفاده کرده.....
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    3 4
    یکطرفه قضاوت نکنید هرچی بوده به خاطر آبروش این کارو کرده
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
      0 1
      من جای پدرش بودم سر اون پسره نامرد رو از بدنش جدا میکردم