دختر نوجوانی که معلول ذهنی است، به مددکار بهزیستی گفت که وقتی به خانه فرستاده شده، در آنجا از سوی چند مرد مورد تعرض قرار گرفته است.

کودک آزاری

به‌ گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران، چند روز قبل یکی از مددکاران بهزیستی در حالی که به شدت مضطرب و نگران بود با مراجعه به مسئولان این سازمان از آزار و اذیت یکی از مددجویانش از سوی خانواده وی خبر داد و گفت: دختری نوجوان به‌نام مریم که دارای معلولیت ذهنی است و در این مرکز نگهداری می‌شود چند روزی به خانواده‌اش سپرده شد تا کنار آنها باشد اما از وقتی به بهزیستی برگشته حال خوبی ندارد و پرخاشگر و عصبی شده، وقتی علت را از او پرسیدم پرده از راز وحشتناکی برداشت و گفت که از سوی چند نفر از بستگانش مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

بعد از این گزارش مسئولان بهزیستی پرونده‌ای علیه اعضای خانواده این دختر تشکیل دادند و موضوع برای رسیدگی به شعبه ۱۲ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. قضات شعبه نیز از مددکار خواستند در این باره توضیح دهد که وی گفت: مریم ۱۵ سال دارد اما کند ذهن است و معلولیت جسمی نیز دارد خانواده‌اش توانایی نگهداری او را نداشتند و از چند سال قبل او را به مرکز بهزیستی که من در آن کار می‌کنم سپردند. طبق روال قانونی، بچه‌هایی که دارای معلولیت ذهنی هستند و خانواده دارند می‌توانند در صورت تمایل چند روزی پیش خانواده‌هایشان بمانند.  مریم هم گاهی به درخواست خانواده‌اش به خانه می‌رفت تا اینکه بار آخر وقتی که از خانه به مرکز بهزیستی برگشت من متوجه شدم دچار حملات عصبی شدیدی می‌شود و نه غذا می‌خورد و نه حرف می‌زند واجازه نمی‌داد کسی به او نزدیک شود. تغییر روحی ناگهانی این دختر باعث شد تا از روانشناسان مرکز بهزیستی کمک و او را تحت نظر بگیریم . بعد مشخص شد که او دچار ضربه روحی شدیدی شده است. من بعد از چند روز تلاش موفق شدم اعتمادش را جلب کنم که او راز وحشتناکی را برایم فاش کرد و گفت که از سوی چند نفر در خانه‌شان مورد آزار و اذیت قرار گرفته است.

بعد از گزارش مددکار و شکایت از سوی بهزیستی تحقیق در شعبه ۱۲ از این دختر نوجوان آغاز شد. مریم که نمی‌توانست به خوبی صحبت کند گفت: چند مرد در خانه‌مان مرا اذیت کردند می‌خواستم به بهزیستی برگردم ولی نمی‌گذاشتند. خواهرم هم در خانه بود ولی حرفی نزد. قضات بلافاصله مریم را به پزشکی قانونی فرستادند و متخصصان بعد از معاینه این دختر نوجوان آزار و اذیت او را مورد تأیید قرار دادند. در نظر کمیسیون پزشکی آمده بود که وی مورد آزار و اذیت قرار گرفته و آثار این آزار روی بدن او مشهود است. در ادامه تحقیقات مشخص شد این دختر در یک خانواده ۶ نفره زندگی می‌کرده است و معلولیت ذهنی او باعث شده تا خانواده‌اش به‌دلیل فقر مالی و ناتوانی در نگهداری‌اش وی را به بهزیستی بسپارند. همچنین مشخص شد روز حادثه غیر از مردان خانواده چند میهمان دیگر نیز داشته‌اند.

با توجه به اینکه مریم به قضات گفته است که خواهرش نیز روز حادثه شاهد این جنایت سیاه بوده و می‌داند چه اتفاقی برای او افتاده است دستور احضار خواهر وی و همچنین دستور قضایی برای بازداشت و تحقیق از مردانی که دختر معلول معرفی کرده است نیز صادر شد.

کد خبر 516099

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    9 0
    باعث تاسف بسیاره که اینچنین رفتارهایی از سوی نزدیکان انجام میشه
    • IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      15 0
      باعث تاسف چیه؟بگید تف توشرف اون خانواده یاافرادی که حتی به یه معلول رحم نمیکنن.سگ توانسانیت نداشتشون .سگ هم شرفش ازاینابیشتره
  • الی IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
    9 0
    یا الله چقد آدما بی صفت و حیوان شدن، به کجا داریم میریم؟
  • ناشناس IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
    9 1
    تف به تو که پدرش بودی آخه چی بگم چقد دخترا باید زجر بکشن چرا تموم نمیشه این خوشونتا بچه معلول اونم پدرش که باید حامی اون باشه یکی مث پدر رومینا که بقول خودش برای دفاع از ناموسش این جنایتو کرد یکی مث پدر مریم به ناموس خودش این جنایت کثیفو کرد چرا قانون درستی نداریم ای داد از این ستمها خدا هم دیگه نمیتونه تحمل کنه یکی از این وحشیا رو اعدام کنید جامعه رو بدنام کردن تجاوز چرا از نظر قانون حکم ومجازات سفت و سختی نداره مسوولین به داد کودکان و دختران بی پناه برسید خاک بر سر مادراشون کنن که فقط به آشپزخونه چسبیدن و بچه میارن
    • شهلا IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
      5 0
      باید همه اون کثافتها شناسایی و سنگسار بشن، چطور وقتی پدری بچه رو میکشه میگن طبق قانون ولی دم قصاص نمیشه، همون قانون صراحتا حکم سنگسار داده برا اون حرامزاده های بی پدر