مجموع نظرات: ۰
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

عملیات آسفالت معابر و خیابان‌های شهر همدان این روزها به صورت گسترده با هدف ارائه خدمات مطلوب به شهروندان آغاز شده‌است.

آسفالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در این طرح عملیات گسترده آسفالت اساسی و لکه‌گیری با رعایت اصول فنی و زیرسازی‌های لازم باکیفیت مطلوب انجام می‌شود و روان‌سازی تردد شهروندان، ارتقا کیفی، بهسازی معابر و مناسب‌سازی محیط، سیما و منظر شهری در این اقدام مدنظر مدیریت شهری قرار دارد.

به گفته شهردار استان همدان از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار تن آسفالت در راستای بهسازی معابر و خیابان‌های سطح شهر همدان استفاده‌شده است.

عباس صوفی افزود: این میزان آسفالت در سطح معابر اصلی و فرعی برای آسفالت، روکش و لکه‌گیری آسفالت استفاده‌شده است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون شهرداری همدان با چندین گروه بر اساس اولویت‌بندی در سطح معابر در حال انجام آسفالت است و ترمیم، اصلاح و اجرای روکش آسفالت همچنان ادامه دارد.

صوفی اظهار کرد: مدیریت شهری همدان از ابتدای امسال، خدمات‌رسانی به شهروندان در حوزه‌های مختلف را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده که به درخواست شهروندان و بر اساس ضرورت، عملیات آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر یکی از اولویت‌های شهرداری همدان به شمار می‌رود.

شهردار همدان یادآور شد: اجرای نهضت آسفالت با هدف اصلاح چهره شهر، روان‌سازی تردد وسایل نقلیه، تامین آرامش و آسایش شهروندان انجام شده و تا پایان سال نیز ادامه می‌یابد.

صوفی اظهار کرد: مدیریت شهری به کیفیت آسفالت معابر به عنوان یکی از مطالبات جدی شهروندان توجه ویژه دارند، رفع نیاز شهروندان اولویت مدیریت شهری بوده و در طرح نهضت آسفالت بسیاری از معابر و خیابان‌های مناطق دهگانه بهسازی شد که این موضوع رضایت شهروندان را به همراه داشته است.

وی رضایت شهروندان را مهمترین و بزرگترین سرمایه مدیریت شهری دانست و گفت:‌ تحقق این موضوع اولویت اقداماتِ شهرداری است.

توزیع پنج هزار تن آسفالت درخواست شهروندان منطقه یک

مدیر منطقه یک شهرداری همدان با اشاره به شروع عملیات آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری معابر سطح منطقه یک گفت: از ابتدای سال جاری و به درخواست شهروندان اکیپ آسفالت در تمامی معابر منطقه در حال فعالیت هستند.

مسعود دهبانی صابر افزود: عملیات آسفالت‌ریزی معابر با استفاده از دستگاه فلاسک و همچنین به صورت دستی در حال انجام است که این اقدام ضمن کاهش ماشین‌آلات مورد نیاز و نیروی انسانی، موجب افزایش سرعت و عمر مفید لکه‌گیری‌ها شده است.

وی اضافه کرد: از عواملی که باعث افزایش عمر آسفالت می‌شود نحوه زیرسازی و جنس آسفالت است که در این راستا تمامی اقدامات بر اساس استاندارهای لازم انجام شده تا بتوانیم از نظر کمی و کیفی شاهد افزایش عمر آسفالت باشیم.

دهبانی صابر با اشاره به اینکه تاکنون افزون بر پنج هزار تن آسفالت در سطح منطقه توزیع‌شده است، خاطرنشان کرد: تمامی آسفالت‌ریزی‌ها و لکه‌گیری‌ها بر اساس درخواست‌هایی که از طریق نواحی سه‌گانه منطقه و همچنین سامانه ۱۳۷ مطرح شده است، اولویت‌بندی و احصا شده و در حال انجام است تا شاهد افزایش رضایت شهروندان در این زمینه باشیم.

وی یادآور شد: خیابان قهرمان در بلوار بعثت، میدان جهاد، بلوار شهید زمانی، کوی خاتم، بلوار شهید مصیب مجیدی، بلوار شهید اسلامیان، سعیدیه، کمال‌آباد، دره مراد بیگ، خیابان بسیج، بلوار شهید فهمیده "پشت بیمارستان بوعلی"، محله سبد بافان و پارک لاله، خیابان میرزاد عشقی، خیابان جوادیه، خیابان شریعتی، بلوار شهید مصیب مجیدی، خیابان شریعتی، بلوار بعثت، بلوار شهید احمدی روشن، بلوار سعیدیه شمالی و جنوبی، خیابان هنرستان، کوی خاتم و کوی دره مرادبیگ از جمله معابر و مسیرهایی هستند که تاکنون عملیات آسفالت‌ریزی در معابر اصلی و فرعی آنها اجرایی شد.

توزیع ۶ هزار تن آسفالت در منطقه ۲

مدیر منطقه ۲ شهرداری همدان نیز گفت: بیش از ۶ هزار تُن آسفالت بااعتباری افزون بر ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در سطح منطقه دو توزیع‌شده است

حامد جلیلوند اظهار کرد: باوجوداینکه شیوع ویروس کرونا بیشتر امور را تحت تاثیر قرار داده است، نیروها، کارکنان و  پیمانکاران شهرداری منطقه ۲ با رعایت کامل تمامی پروتکل‌های بهداشتی برای تداوم نهضت آسفالت در نقاط مختلف منطقه تلاش می‌کنند و کرونا هم مانع اجرای پروژه‌های آسفالت‌ریزی و لکه‌گیری نشده است.

وی افزود: با توجه به تاکید ویژه شهردار همدان و در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات‌رسانی و با هدف افزایش رضایتمندی شهروندان، عملیات لکه‌گیری، ترمیم و روکش آسفالت معابر اصلی و فرعی سطح منطقه ۲ از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفت و با توجه به بارش‌های بهاری، در برخی نقاط عملیات آسفالت‌ریزی انجام شده و مابقی نقاط نیز به‌تناوب اجرایی می‌شود.

جلیلوند خاطرنشان کرد: در تداوم عملیات روان‌سازی عبور و مرور شهری و یک دست کردن معابر، از سوی معاونت خدمات شهری و اجرایی شهرداری این منطقه طی ۲ ماه گذشته تاکنون بیش از ۶ هزار تن آسفالت در سطح منطقه و به منظور لکه‌گیری، ترمیم و روکش آسفالت توزیع شد.

وی یادآور شد: در این عملیات و به صورت فینیشری و دستی و همچنین با استفاده از دستگاه فلاسک آسفالت؛ لکه‌گیری، ترمیم و روکش آسفالت معابر سطح منطقه از جمله کوچه‌ها و معابر اصلی و فرعی در خیابان فرهنگ، خیابان گلزار، بلوار مدنی، خیابان مصطفی خمینی، بلوار جعفر طیار، کوچه‌های آقاجانی بیگ، کوی محمدیه، خیابان نایب احمد، کوی صدف، کوی اعتمادیه و خیابان فرهنگ انجام شده است و در روزهای آتی نیز شاهد اجرای عملیات آسفالت‌ریزی در کوی بنی‌هاشم، خیابان صدف، بلوار مطهری و کوی پردیس خواهیم بود.

توزیع بیش از ۶ هزار تن آسفالت درمعابر منطقه سه

مدیر منطقه سه شهرداری همدان نیز گفت: تاکنون ۶ هزار و ۴۵۰ تن آسفالت در معابر و خیابان‌های این منطقه توزیع‌شده است.

محمدرضا فیضی منش  افزود: تمام تلاش مجموعه شهرداری منطقه سه ارائه خدمات قابل‌قبول به شهروندان است و در این راستا برای جلب رضایت بیشتر مردم از تمام توان و امکانات موجود استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای نهضت آسفالت و به منظور روان‌سازی تردد شهروندان و افزایش رضایتمندی آنها، عملیات آسفالت‌ریزی معابر اصلی و فرعی در سطح منطقه سه شهر همدان در حال انجام است و ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

فیضی منش افزود: رعایت اصول فنی و زیرسازی اساسی از ویژگی‌های آسفالت‌ریزی در سطح منطقه سه است، عملیات آسفالت‌ریزی به صورت دقیق توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه لحاظ می‌شود و تاکنون اجرای عملیات روکش و لکه‌گیری آسفالت در مسیرهای بلوار بدیع‌الزمان، کندرو ترمینال اتوبوس‌ها، راستگرد، بلوار بدیع‌الزمان، بلوار امام خمینی (ره)، بلوار شهید سردار همدانی، بلوار آیت اله رفسنجانی(خوزستان)، خیابان اراک، بلوار شاهد، بلوار ملت، بلوار بهشت، میدان امام حسین (ع، بازار خودرو، بلوار انقلاب، خیابان اراک، خیابان صنعت، خیابان خضریان، کوی قاسم‌آباد، کوی حسن‌آباد، کوی مزداگینه، کوی زمین شهری، کوی جولان، کوی جنت، فرخ سرشت، کوی مجـید آباد، کوی خضر، کوی رضـا، شهرک  شهید مدنی، کوی اندیشه، کوی رضوان انجام شده است.

بیش از یک میلیارد تومان هزینه آسفالت منطقه ۴

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان نیز گفت: تاکنون بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای عملیات آسفالت‌ریزی در سطح منطقه چهار هزینه شده است.

مجید یوسفی نوید افزود: همزمان با آغاز عملیات نهضت آسفالت و بهسازی معابر، عملیات آسفالت‌ریزی در معابر اصلی و فرعی منطقه چهار شهر همدان در حال اجرا است.

وی تاکید بر ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، گفت: به منظور توزیع یکسان خدمات و نزدیک شدن به امکانات اولیه و بهبود سرانه مطلوب شهری، عملیات آسفالت‌ریزی با حضور اکیپ‌های چندگانه آسفالت و در راستای رفاه حال شهروندان به طور همزمان در سطح معابر حوزه تداوم دارد.

یوسفی نوید خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۸۰۰ تن آسفالت در ۲ ماه گذشته در سطح معابر این منطقه پخش‌شده است و در این طرح توجه ویژه به مناطق کم برخوردار کوی ولیعصر(عج)، کوی اسلامشهر، حصار امام(ره)، کوی کوثر و همچنین شهرک الوند و شهرک فرهنگیان داشته‌ایم.

وی افزود: با توجه به مناسب شدن شرایط آب و هوایی این حجم از آسفالت‌ریزی افزایش چشمگیری خواهد داشت و تا پایان سال جاری شاهد لکه‌گیری، ترمیم و اصلاح آسفالت معابر اصلی و فرعی در سطح منطقه چهار خواهیم بود.

کد خبر 515994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha