مجموع نظرات: ۰
جمعه ۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

مدیر عامل اتحادیه سهام عدالت استان یزد با توصیه به شهروندان گفت: مردم از فروش این سرمایه خود پرهیز کنند و به راحتی و با قیمت کمتر آن را از دست ندهند.

سهام عدالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا فلاح افزود: افرادی برای خرید چنین سهامی شاید صف کشیده باشند تا سهام عدالت را از آنها خریداری کنند و سهامداران اگر نیاز ندارند، سرمایه خود را حفظ کنند.

وی اضافه کرد: فرض کنیم ارزش یک میلیون تومان سهام عدالت به ۱۰ میلیون تومان رسیده باشد، ارزش سهام ۵۰۰ هزار تومانی  پنج میلیون و ۳۰ درصد آن حدود ۲ میلیون تومان است، توصیه نمی‌کنیم در چنین شرایطی مردم سهام خود را بفروشند مگر نیاز ضروری باشد یا نخواهد سهامدار عدالت باشند.

فلاح با اشاره به چند نکته مهم در این مورد اظهار کرد: سهامدار با توجه به وکالتی که به بانک می‌دهد، نمی‌داند از ۳۶ شرکت کدام یک واگذارشده را به ارزش همان ۳۰ درصد  بفروشد در این صورت سهامدار حق دخالت را ضمن تعهد در اختیار بانکهاست، ندارد.

مدیرعامل اتحادیه سهام عدالت استان یزد تصریح کرد: مردم با توجه به ارزش سهام خود در ۳۶ شرکت و در صورت اقدام به فروش آن، امکان دارد، مبلغی کمتر از ارزش روز سهام را دریافت کنند، پس متعهد می‌شوند؛ بانک همه فرایند فروش را برای او انتخاب کند، چون  وکالت تام به بانک عامل داده و  حق دخالت و پیگیری را هم ندارد.

فلاح تعداد دارندگان سهام عدالت استان را حدود  ۶۲۰  هزار نفر ذکر کرد و گفت:  درصورتی‌که افراد شماره‌حساب شبای خود را در سامانه وارد کرده باشند، نیازی نیست وارد سامانه شوند و مدیریت سهام آنها به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان واگذار می‌شود و افرادی که روش غیرمستقیم را انتخاب کنند، می‌توانند به‌محض پذیرش شرکت سرمایه‌گذاری یزد و باز شدن نماد آن در بورس سهام خود را بفروشند.

مدیرعامل اتحادیه سهام عدالت استان یزد خاطرنشان کرد:در حال حاضر فرایند مهلت قانونی در سامانه  برای انتخاب روش‌های مستقیم و غیرمستقیم به اتمام نرسیده و بورسی بودن مشمولان و تایید شماره کد بورس آنها هم بعضا به دست سهامداران نرسیده است؛ متاسفانه  هدایت می‌شوند که ۳۰ درصد از اصل سهام خود را با مراجعه به بانک و وکالت بفروشند.

جمعیت استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

کد خبر 515918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha