رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال گفت: تیم‌ها می‌توانند کیت‌های تشخیص کرونا را با ۷۰ درصد تخفیف و با قیمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان خریداری کنند.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، توحید سیف برقی،   درباره پروتکل‌های بهداشتی درنظر گرفته شده برای برگزاری تمرینات و بازی‌ها گفت: بخشی از این پروتکل‌ها درباره فاصله اجتماعی است و بحث دیگر هم درباره غربالگری است تا بازیکنان و اعضای تیم‌هایی که کرونا دارند، مشخص شوند. بخش سوم این پروتکل به قشرهای آسیب پذیر اختصاص دارد. بحث بعدی آن بازتوانی گروه‌های آسیب پذیر و سپس راه‌های کنترلی سلامت اماکن ورزشگاها و سلامت آن‌ها است.

او درباره اینکه به نظر می‌رسد با شروع بازی‌ها نمی‌توان فاصله اجتماعی را رعایت کرد، توضیح داد: شاید این موارد بیشتر به خارج از زمین فوتبال مربوط باشد.

سیف برقی درباره مثبت شدن تست کرونای برخی بازیکنان و عوامل تیم‌های لیگ برتری اظهار داشت: تست گیری مرتب کمک می‌کند سلامتی اعضای تیم‌ها ارزشمندتر شود. البته اخلاق پزشکی به ما اجازه نمی‌دهد نام هیچ بیماری را اعلام کنیم.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال درباره سنگین بودن هزینه انجام دادن تست کرونا برای برخی تیم‌ها گفت: کیت‌های مربوط به تست گیری حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان است، اما با راهکاری که فدراسیون پزشکی ورزشی در نظر گرفته قرار است باشگاه‌ها می‌توانند از این کیت‌ها با ۷۰ درصد تخفیف و با قیمت ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان استفاده کنند.

سیف برقی درباره اعتراض برخی باشگاه‌ها به شروع مجدد لیگ برتر فوتبال ایران  بیان کرد: برخی بازیکنانی که بدون علامت‌های مربوط به کرونا هستند، هیچ مشکلی ندارند و در حال حاضر فوتبال هم بازی می‌کنند. البته برخی افراد کرونایی حالت کشندگی دارند. بیماران کرونایی طیف‌های مختلفی دارند.

او در پایان تصریح کرد: مسابقات تیمی که تست کرونای ۵ بازیکن آن مثبت شود، به تعویق می‌افتد و لغو نمی‌شود. البته مطمئن باشید سلامت همه افراد برای ما مهم است و اگر مسئولان برگزاری رقابت‌ها به مرور زمان حس کنند، شرایط حادتر شده می‌توانند تصمیم جدیدی بگیرند.

کد خبر 515910

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha