پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد گفت: ۶ خانه تاریخی به‌منظور مرمت و تبدیل به اماکن اقامتی و گردشگری در این شهرستان به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

خانه تاریخی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت اله یارمحمدی افزود: در حال حاضر ۲ خانه تاریخی فرهنگی ثبت ملی شده مغیث‌الاسلام طباطبایی و خانه مصری شهرستان بروجرد به منظور مرمت و تبدیل به فضاهای اقامتی و گردشگری به‌صورت مدت‌دار به بخش خصوصی واگذار شده‌اند.

 وی اظهار کرد: علاوه بر ۲ بنای واگذارشده، ۴ خانه تاریخی دیگر در شهرستان بروجرد از طریق صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی فرهنگی کشور در حال سپری کردن مراحل قانونی و واگذاری به بخش خصوصی هستند.

یارمحمدی افزود: خانه‌های تاریخی ایران پور، بزرگمهر، مستجاب‌الدعوه و غروی هم تا پایان سال ۹۹ به بخش خصوصی واگذار خواهند شد. مجموع آثار تاریخی شناسایی شده بروجرد ۴۰۰ اثر است که تاکنون ۲۰۰ اثر تاریخی این شهرستان ثبت ملی شده‌ است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بروجرد  گفت: مرمت و نگهداری از بناهای تاریخی برعهده سازمان میراث فرهنگی است و با اولویت بناهای دارای موقعیت اضطراری، بهسازی و بازسازی می‌شود.

یارمحمدی بیان کرد: سال ۹۸، ۲۴ بنای تاریخی مرمت و بازسازی شد. حدود ۲۸۰ هکتار از وسعت شهر بروجرد بنای تاریخی است و مرمت بناهای تاریخی کاری مستمر بوده و براساس اولویت بناهای در معرض خطر عملیات نجات‌بخشی و استحکام‌بخشی آنها انجام می‌شود. تاکنون در بروجرد ۲ میراث معنوی و یک میراث طبیعی ثبت شده است.

بروجرد دومین شهر پرجمعیت لرستان است.

کد خبر 515814

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha