پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

نیروگاه ۴۸۴ مگاواتی سیکل ترکیبی خرم‌آباد با حضور "پرویز فتاح"، رئیس بنیاد مستضعفان به بهره‌برداری رسید.

نیروگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در این مراسم واحد اول و دوم بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد افتتاح شد که این فاز شامل ۲ واحد گازی است و هرکدام ظرفیتی معادل ۱۶۲ مگاوات دارند. با بهره‌برداری از این واحدها، ۳۲۴ مگاوات به توان تولید برق کشور افزوده شد. فاز نخست این نیروگاه دارای یک واحد بخار با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات است که این واحد نیز تا پایان سال به شبکه سراسری برق کشور متصل خواهد شد.

با احداث این نیروگاه علاوه بر تولید برق لرستان و کشور، زیرساخت‌های لازم برای توسعه پایدار منطقه و تشویق به سرمایه‌گذاری در منطقه، فراهم شده و علاوه بر این موارد، زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای نیروهای متخصص و بومی در استان ایجاد شده است.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان گفت: در طول احداث نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد روزانه برای بیش از ۵۰۰ نیروی بومی منطقه اشتغال مستقیم ایجاد شده بود و امروز با راه‌اندازی این نیروگاه برای بیش از ۱۵۰ نفر از نیروهای متخصص بومی، اشتغال مستقیم بلندمدت و پایدار فراهم شد.

محسن امیری خاطرنشان کرد: تمامی استانداردهای زیست‌محیطی رعایت شده و بر همین اساس، این نیروگاه کمترین تأثیر منفی را بر اکوسیستم منطقه دارد. همین امر نیروگاه خرم آباد را در ردیف نیروگاه‌های دوست‌دار طبیعت قرار داده است.

این نیروگاه در کمربندی خرم‌آباد و در منطقه پل باباحسین احداث شده و یک بلوک سیکل ترکیبی شامل ۲ واحد گازی و یک واحد بخار است. سوخت اصلی پشتیبان آن گاز و گازوئیل و میزان پاسخگویی مخازن این نیروگاه در صورت قطع گاز ۳۵۰ ساعت است.

کد خبر 515726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha